Saturday, December 3, 2011

Puding Hati Cinta

Salam.. Pa kabar takrang ritok tek? Mesti bok balit dari pengilan ataupun dari cuti2.. hihi.. Aku mpun bok pas balit dari pengilan kawan lama.. Bencik nar juak bila ada soklan "Bila gik turn kau?" Adoh2.. Susah nar nak jawab.. haha.. Orite, ritok just nak kongsi kueh Puding Hati Cinta.. Eceeceehhhh... Dibah tok aku sertakan bahan2nya...



baHan2.....



8kG kaSih sYg...
5kG b'toLaK ansur....
2.5kG keRjaSama....
200GrM ceMburU...

caRa mEmbuaTnyA:

Masukkan kasih sayang ke dalam bekas kecil.. Gaulkan bersama sifat tolak ansur tadi.. Selepas tu masukkan kerjasama tadi setelah kasih sayang sebati dengan tolak ansur... Last sekali masukkan cemburu secukup rasa.. Jangan terlalu banyak sebab boleh menyebabkan kepahitan dalam puding tersebut.. 


Selamat Menjamu Selera.. (link asal kat SITOK)



Asanya semua pernah molah puding tok nak.. Mun sik puding ada macam2 gik jenis resipi cinta.. Siknya jadi puding jadi kueh lapis.. haha.. Asas perhubungan adalah bagi aku keikhlasan.. Sik kesah takrang tengah berkawan ataupun dah dalam hubungan suami isteri.. Harap2 yang baca pasal tok faham la.. Aku sik pandey gilak nak terangkan dalam bentuk penulisan.. So, ya jak dolok untuk entry ritok.. Adios.. Salam..





p.s. credit info to Nursyazwani Zainudin and video to Ono Lucille

23 comments:

mr_abs said...

aik? jiwang juakk? hahah :P

AmirFX said...

kepada Mr Abs,
Haha.. Sekali sekalerrrr.. haha...

Gen2Merah said...

ehehehe.. kreatif laa... hebat... kasih sayang nan abadi

NISA GAY said...

cayalah bro.tang tetiba gwang.simtom2 mok kawen lah ya..ish3

Yumida said...

puding ati ya sensitip...xpat dikaco..alu nk majuk...dh namanya puding....resepiya kt sine kedei da jual bahan ya?

AmirFX said...

kepada Gen2Merah,
Bila keboringan melanda bro.. Macam2 idea keluar.. haha..

kepada Nisa Gayyyyyyyy,
Haha.. Umur dah cukup p fulus belum cukup... haha..

kepada Yumida,
Haha.. Cuba tak carik kat kedei Thong Hin.. haha..

محمد رازيق said...

bro, nanti boleh tak ko jadi sifu aku buat puding ni?? serius bila buat puding ni aku kelu, kaku bro.

AmirFX said...

kepada Raziq,
Aisehh.. Belum pakar lagi.. haha.. Kalau kaku kena selalu stretching..

Eera Shera said...

bersama chef amir dalam rancangan ting tong teko. resepi minggu ini, puding hati cinta..hehe

psstt: chef jiwang la ktk ;)

Cik Yatt said...

wah2..pewiit..heheh

Saiazuan said...

stiap entry msti ada lagu..good blog identity :)

AmirFX said...

kepada Eera Shera,
Haha.. Boleh menang anugerah tak? haha...

kepada CikYatt,
Wewiittt... Phew... haha :p

kepada Saiazuan,
Haha.. Thanks bro..

mMoOnN aAlLeEaA said...

hehehe.muka ganas...hati ada taman juak....hehehe

Bui Junaidi said...

ingat puding nak k makan tek..dh standby nak nelan aik lior..hahaha

My Life's Journey said...

wahhhhhhhhhhhh resipi puding yang menarik hihi :)

AmirFX said...

kepada Monalea,
Haha... Leput kmk baca komen ktk.. hahaaa...

kepada Bui,
HAihh.. Mala jak ingt nak makan.. SOh hubby ktk polah puding cinta...

AmirFX said...

kepada Umi,
Thanks...:D

ciK LyndaWawa said...

pttla puding kamek slalu xjd..ni cmburu bnyk glak..adoheh...

AmirFX said...

kepada CikWawaGuana,
Haha... Ya mok dikurangkan ya... Mudah2 nak lari orang dari ktk kelak.. haha...

eVa said...

nang nyaman puding ktk kohhhh.. cukup2 semua.. ahhaha

yobih jaek ati mek ngga bedio.. huhuhu..

AmirFX said...

kepada EvaAmoiRomina,
Aihhh.. Kenak ngn video ya? Rosak ka? ADa lepeh ka?

Hanie_Dew said...

owh.aku ingat ko betul betul buat puding bentuk hati yang boleh dimakan. aih...

AmirFX said...

kepada HanieDewTheDew,
Haha... Nak makan pun boleh... Tapi kena guna bahan yang betul lah... haha... :p