Sunday, November 20, 2011

Bubble Talk

Salam.. Pa kabar takrang ritok tek? Nice to have a nice weekend rite.. Aaaa.. Hampir 3 buah majlis persandingan dah dipergi aritok.. Super duper bizi la sidaknya nak nikah.. Entry ringkas jak ritok.. Berkenaan dengan bubble talk..

Maksud bubble talk tok adalah cara untuk takrang mengenali lebih dekat dengan orang persekitaran.. Contoh takrang ada orang yang baru dikenali.. Cemne nak soh sidaknya sik berasa janggal bila bercakap atau bergaul dengan takrang.. 

Sebenarnya banyak yang masih rasa janggal bila nak diembak bergaul. Antara kemungkinan adalah orang yang dikenali ya sik tauk apa yang dimaok oleh orang ya.. Orang ya maok D tapi orang sorang gik berik A.. Jadi bercanggah d sia.. So, untuk tidak memungkinkan perkara ya berlaku cuba dengar dolok apa yang nak disampaikan..

Bila dah tauk apa yang dimaok baruklah takrang masuk line dengan apa yang dimaok sidaknya... Setakat tok takrang faham sik apa maksud aku? haha.. Blur ka?! Orite.. Contoh.. Si A tok suka ngn Si B.. Tapi si A sik tauk apa yang si B maok.. Maksud maok disitok adalah keinginan ataupun kehendaknya.. Sik kesah apa yang dimaok... So, untuk si A mengenali si B dengan lebih rapat agik si A perlu tauk apa yang dimaok oleh si B.. 

Caranya simple jak.. Just tanyak jak apa kesukaan yang maok dipolah ataupun kehendak yang dimaok oleh si B.. Jadi pendengar dolok.. Time mendengar kenak fokus.. Ambik point2 penting.. Lepas ya baruklah sudahi dengan memberi pendapat ataupun ulasan apa yang disampaikan..

Bila dah biasa dengan mendengar, automatik kita akan tauk apa yang dimaok oleh orang ya.. Seriusli benda tok dah dipolah dan success sangat tinggi.. hihi.. Hendak seribu daya... So, thats all for me.. Ehhh.. Lupak.. Entry tok berkaitan dengan entry Spot Fishing.. Untuk remind takrang tentang entry ya boleh klik SITOK. Ok, lets wrap everything for today... Practice makes perfect.. Adios... Salam..



Comedy is the good remedy for stress.

7 comments:

Yumida said...

mek pn bru blt pengilan..nang bez tolong ngabis laok umah org..hihi...minggu dpn da gik..minggu sigek ada juak..x berasap dapo...

AmirFX said...

kepada Yumida,
Haha... Musim dapor sik berasap.. haha..

ciK LyndaWawa said...

senyum kta mun xtauk pa nak dikata...hehe..kmk salu cmya jak..

eVa said...

heee... gyalah kmk.. kmk salu diam jak..coba nak masok line bila dah tauk gne.. kdg2 tersalah juak alu terdiam so failed lah tek d cya.. malu! hahaha

AmirFX said...

kepada CikWawaGuana,
Haha.. Senyum pun buleh juak k tunjukkan ktk interested...

kepada EvaAmoiRomina,
Haha... Mun alu diam ya sik tauk gik cemne nak polah.. haha...

Anonymous said...

ni cara nak takle awek / pakwe la ni ye..tu dia..amir dah start dah.

comedy mmg la terapi terbaik utk stress.juelina lawk tp kalau tgh stress jumpe dia double stress jadinya. hahahhahahahha

AmirFX said...

kepada HanieDewTheDew,
Haha... Nak tackle bersih punya.. haha...