Tuesday, October 4, 2011

Movie Review

Salam.. Lamak dah sik molah entry pasal movie ehhss.. Sorilah for lack of update.. Palak gik tengah weng2 time tok.. Dah pas minum aek tongkat ali asa bertenaga sikit.. hahaa... Cita nak direview ritok ada 4 cita..


1. Attack The Block
2. Four Lions
3. Green Lantern
4. Hall Pass


Atas ya adalah movie yang aku dah tangga.. So, takrang layan jak review aku tentang crita2 ya.. Tok adalah pandangan aku mpun tentang cita ya.. Enjoice..



Attack The Block




Kedak poster cita Men In Black.. haha..



Cita tok berkisarkan tentang remaja yang tinggal di kawasan kejiranan yang terpencil di London.. First crita tok mengisahkan remaja2 yang berpeleseran... Semasa sidaknya nak merompak sorang nurse tok tek tetiba ada benda jatuh dari langit.. Sidak pun wonder lah apa benda ya.. Check2 tek duhal alien.. Tapi namalah utak nemiak nak sik berapa pandei.. Jadi sidak beranggapan ya adalah binatang yang belum diketahui dalam rancangan Discovery Channel.. haha.. Bila sidak tauk ya tek alien sidak pun cubalah nak nangkapnya.. Maka bermulalah adventure sidak dalam cerita ya.. Cita tok dah kuar dalam DVD dan available untuk didownload kat torrent ataupun mana2 website yang ada berik free k takrang download crita tok... Rating aku berik cita tok dari 5 bintang aku berik 3 bintang..  




Four Lions




Burung Gagak Hitam.. 





Cita tok adalah berkisarkan dengan 4 orang pemuda  yang ingin jadi suicide bomber..  Apa yang best tentang cita tok kesemua sidaknya tok adalah orang2 biasa jak.. Kehidupan pun biasa2 kat Sheffield.. Tapi sidak ada kemahuan untuk jadi suicide bomber.. Group tok diketuai oleh Omar.. Omar bercadang untuk belajar pasal ketenteraan di Pakistan.. Kira nak jadi ahli Taliban lah tek.. Tapi kantoi.. Megang rocket launcher terbalit inda sampei tertembak sidak pejuang jihad yang lain.. Haha.. Balit si Omar ya ngn Waj dari Pakistan sidak pun mula merancang untuk polah kedirik jak bomb dan pilih tempat untuk dibom.. Cita tok nak madah serius sik la.. Asanya macam nangga cita mr bean jak.. haha.. So, mun ada masa kelak takrang layan jak cita tok.. Dah kuar dalam DVD dan available untuk di download.. Dari 5 bintang aku berik 4 bintang la.. 




Green Lantern


Superhero kaler Ijo Lumut.. haha..





Green Lantern adalah superhero yang dihasilkan oleh penulis komik Bill Finger pada tahun 1940.. Superhero tok adalah berkisarkan tentang sorang pemuda yang dipilih oleh kuasa cincin dan kuasa tanglung.. haha.. Bodo ada translation tok.. haha.. Kuasa cincin ya akan milih dolok orang yang betul2 sesuai untuk memiliki kuasa cincin ya.. Kekuatan cincin ya bergantung dengan kuasa kehendak pemakainya.. Dalam crita Green Lantern 2010, si Ryan Reynolds berlakon jadi Hal Jordan dan terpilih untuk memakai cincin ya tek.. Adventurenya bermula pada awal cita sebagai seorang test pilot.. Perintis ujian? Serius paloi la google translate tok.. haha.. Dahnya memiliki kuasa cincin ya, Hal Jordan perlu melawan Parallax.. Kuasa jahat yang ingin menakluki tempat kediaman sidak perajurit green lantern yang lain ya... Cita tok dah kuar dvd dan available untuk didownload.. Rating aku berik 3 dari 5 bintang..




Hall Pass


Dewan pas.. Serius paloi translation tok.. hahaa..





Crita komedi yang berkisarkan dengan duak orang kawan rapat dan juga isteri sidak duak.. Perkahwinan sidak duak tok mengalami masalah bila sidak duak rasa sik kedak zaman bujang sidak dolok.. Zaman dimana sidak boleh molah apa jak.. So, isteri sidak duak pun bingung la dengan keadaan ya dan seek advice from their friend Dr. Lucy.. Cadangannya kawan isteri sidak ya tek supaya merik Hall Pass di mana sidak off dari marriage selama seminggu dan boleh polah apa jak termasuk seks dengan perempuan lain.. Mula sidak duak tok skeptical lah dengan cadangan bini sidak tek tapi olah kerana ingin juak asa ati tek sidak accept offer ya.. Bermulalah adventure sidak duak ya.. Hari pertama sidak duak ya tek start dengan pergi local bar dan makan d sia sampei kenyang gila dan oleh kerna terlampau kenyang sidak duak asa letih dan sik dapat nak carry on apa nak dipolah seterusnya.. haha.. Asanya konsep crita tok bagi orang Malaysia maseh taboo lah.. Bukan adab kat sitok pun.. But, its just a story bagi aku.. Crita tok dah kuar dvd dan available untuk didownload sekarang tok.. Takrang layan jak kelak.. Rating aku berik 3 dari 5 bintang.. 




Fuhh.. Asanya dah cukuplah review pasal cerita yang dah aku tangga lam minggu tok tek.. Ada masa kelak aku polah review gik pasal crita lain.. Ada 6 igek gik koleksi cerita yang lom aku tangga.. haha.. Tunggu aku nangga lok bok aku polah review k?! Ciao.. Salam...



20 comments:

Yumida said...

semua ya crita baru ka...lamak dh x nonton koh...lelah jak kontrak ngatam 4 igek crita ya...

AmirFX said...

kepada Yumida,
Bukan.. Cita lamak semua.. Tahun 2010.. hihi...

ciK LyndaWawa said...

ada green lantern!!hoyeah...

YattAkasah said...

wayang d hujung mggu..aha

AmirFX said...

kepada CikWawaGuana,
Haha.. Minat green lantern lah tok.. haha..

kepada CikYatt,
Haha.. Time to relax...

Unknown said...

kmk pernah nangga green lantern jak
boleh tahan best..*_*

AmirFX said...

kepada BuiJunaidi,
Cita superhero... Kmk suka part CGI nya yang gempak ya...

Anonymous said...

dari citer2 di atas. aku dah tgk green lantern jak sebab hero dia hensem pastu gf dia lawa. lively black tuuu...

aku da pesan kat jue minum air kosong byk2. aku rasa dia buat tu.

AmirFX said...

kepada HanieDewTheDew,
Haha.. Pelakon hero mmg best.. Lively Black mmg lawa.. haha.. Dah ok ker Jue skrg nie?

Anonymous said...

Jue tak ok lagi la. tp hari ni so much better than yeterday. dia kata la. td dia kol aku dgr suara dia ok sikit dar semlm.

AmirFX said...

kepada HanieDewTheDew,
Olololoooo.. Kesian.. Demam cinta kot si Jue tu.. haha.. Hope she get well soon...

[sutera kasih] said...

semua crita ya kmk lom nengok hoho

AmirFX said...

kepada SuteraKasih,
Tengok la.. Best2 crita ya...

Unknown said...

green lantern boring.. huhu

Zie Madini said...

semua cita ya mek lom pnah diat gik..hehe

Zul fattah said...

aku cuma pernah tengok cite 4 lion je.. haha.. memang best r cite tu..
aku paling suka part ustaz tu berbahas dgan org putih tu.. lpas tu dia kluar bom .. haha.. itu just acah je..

eVa said...

yahhh.. xpenah2 dgr suma crita ya.. ahaha.. xda masa juak eyh..

AmirFX said...

kepada Saiazuan,
Haha.. Part CGI jer yang soh citer tu best...

kepada PuteriSaljuMerah,
Haha.. Tanggalah kelak.. Ktk donlod jak cita tok semua..

kepada ZulFattah,
Haha.. Si Barry tu yang berbahas.. Budak tu last2 mati gak bila Barry tekan detonation guna henfon dier...

kepada Eva,
Haha.. Ktk patut tangga.. Best2 cita ya semua.. haha...

Jue said...

green latern dah nanga
tp hall pass ya blom
soh bf ku donlod jak la kelak
cam lucu jak
baca ko pun review ya jak dah bole molah ku imagine btapa paloinya cdak duak hahaha

AmirFX said...

kepada Jue,
Haha... Best cita ya...