Sunday, August 14, 2011

Terawikh Malam Ini

Salam.. Pa kabar takrang tek? Dah solat terawikh?! Posa cemne? Ada ok?! Yohhh.. Banyak ada jak soklan.. Mok nak takrang jawap cgek2 ka.. haha.. Oklah.. Aku ritok tek sik dapat pergi terawikh kat suro d Kampung Tupong sia.. So, semayang dekat suro Taman Fitrah jak lah.. 

Nak cerita pasal kejadian yang berlaku time tarawikh tadik.. Sik la giney sebenarnya cita tok tek.. P lucu juak bagi aku lah.. Kejadian tok berlaku time lepas rakaat ke lapan.. Orang dah abis merik salam apa inda dan imam start baca doa.. Tiba2 ada benda gugok berdepek atas lantey suro.. Ingtkan apa benda gugok ya tek.. Bila Imam dah abis baca doa tetiba binatang ya muncul.. Takrang leh teka lah binatang apa ya.. haha.. Saekor cicak.. 

Dah la badan gemokk.. Merayapnya nak lari ditinjak oleh orang lam suro ya.. Aku dah meijin cicak ya munnya pandei bertapok lam seluar imam.. Adoh2.. hahaaa.. Nasib juak ada hamba Allah sorang tok tek bait ati muangnya keluar.. Selamatlah riwayatnya malam tok.. Mun dalam bilit aku tok mudah2 kenak empas ke dindin cicak ya.. haha.. Oklah.. Cukuplah cita pasal cicak.. Ada yang dah gelik2 mun cita pasal cicak tok.. haha.. Muahmuahmuahhss.. Sayang awak semua.. Salam.. Selamat Bersahur..




Cicak Gumuks. 

17 comments:

Umie Artoqiemie said...

Amir,
pat komen sikit kah?
allah ya hendaklah A huruf besar k.. :))

kmk gelik cicak errr...

AmirFX said...

kepada Umie,
Thanks umie for reminding.. Kaktok kmk tukar.. :))

Paradise Gal said...

hai.. jalan sini..

Abd Razak said...

Salam mir...

Kamek sik bepa sihat tok, bok balit dari KL. Sinun dah sik sihat demam, batok, selsema semua ada...Allahu Akhbar

Tauk tak ada suro salu molah operasi lastik cicak. Memang suro nang susah kitak nak nangga cicak

bunga said...

xgeli kat cicak..heee

ciK LyndaWawa igUana said...

eee...mek x suka cicak...erk...

AmirFX said...

kepada ParadiseGirl,
Haha.. Sila2.. Selamat datang yerr.. Buatlah macam rumah sendiri...

kepada Abd Razak,
SAlam.. Haihh.. ADa ka suro polah cemya? haha.. Bok pes taem kmk dengarnya... Mok join juak kelak.. Nway, kmk doakan semoga ktk cepat sembuh..

kepada Bunga,
Haha.. Betul tak geli ker ni?! hahaa...

kepada cIkWawaGuana,
Eeeee... Gelik oooo...

ciK LyndaWawa igUana said...

yp ular gik gelik.....hish....

Jue said...

sik suka cicak...and sik tauk kenak sik suka haha

bygkan nya msk la kain slh sorg..alu rami ku rs hihi

Hanie_Dew said...

eee...gebus nya cicak tu. eee...lari sebatu kalau jumpa cicak ka cacing ka ulat ka..

[sutera kasih] said...

biarlah cicak..janji iboh lepeh :P

AmirFX said...

kepada CikWAwaGuana,
Haha.. Nah ular... haha..

kepada Jue,
Haha.. Malam tadik ada YB sembahyang kat suro ya juak.. Kmk dah meijin rupa YB ya melatah.. hahaa..

kepada HanieDew,
Haha.. Lari sebatu kena kejar jugak camner?! hahaaa..

kepada Sutera Kasih,
Yahhh... Setuju2.. KMk gelik gik ngan lepeh...

[sutera kasih] said...

hahahaha boleh geng la kita tok..gelikk ngn lepeh!!

AmirFX said...

kepada Sutera,
Haha.. Gelik aihh.. Lepeh ya kedak ada gigi yang tajam jak mok gigit kita.. Ishhhh...

Hanie_Dew said...

ambik api, ambik ridset. jadi semburan api. sembur kat binatang yang menggelikan tu. huh.p puas ati!

Liana Ryan said...

eeeeee.. cute nya cicak ya.. kmk jak pelik.. nok ompuan lain semua gelik.. kulitnya lembut and sejuk.. suka pegang

AmirFX said...

kepada HAnieDew,
Haha.. Ganasnyerr... Tu kalau tak mati jugak binatang tu memang binatang tu sayang betul kat awak.. haha...

kepada Liana Ryan,
Aaa.. Sik gelik ktk ooo.. Gud2.. haha..