Friday, June 19, 2009

Siri bercakap dengan dirikpun

Salam.. Entry kali tuk aku nak kakar baku n ada panjang kit dari entry sebelum tuk.. Seyla jgn tetak dolok.. Ehem2..

Hari ini merupakan hari yang amat sibuk buat diriku. Setiap detik amat bernilai bagi bos ku menggunakan aku sebagai pekerjanya. Setiap 30 minit akan bertanyakan d mana aku berada. Sedang aku tengah melabuh b***t di mangkuk tandas, telefonku berbunyi. "Tak lain dan tak bukan. Pastinya bos aku nie". Bisik hati kecilku.

Ku biarkan saja telefonku berbunyi. 15 minit selepas itu aku keluar dari tandas. "Mana kau pergi tadi?" tanya bos ku. Aku jawab balik"Aihh, tak nampak ker aku baru keluar dari tandas?!" Sebegitu aku nak jawab bos ku gerenti kena ceramah setengah jam berikutnya. Aku jawab balik yang aku pegi tandas jer tadi. "Kau pergi sini, lepas tu ambik ini, lepas tu..." Kerahan tenaga time tu memang sama habis dengan kerja budak bangla d KLCC. Sememangnya banyak.

Dengan hati yang tenang aku melangkah keluar dari opis. Di satu sudut hati kecilku, "kenapa bos aku nie? Dia nak kahwin baru ker?!" Ishh... Mana mungkin dengan isterinya yang garang macam singa kelaparan seminggu. Aku berdoa agar bos ku mampu mengatasinya.

Sebenarnya aku nak bagitau yang hari ini aku rasa amat kosong. Bukan tin kosong tapi kertas kosong. Empty, clueless, blank dan kawasan setempat. Mungkin aku telah meluahnya terlalu awal atau adakah aku meluahkannya secara paksa. Ampun dariku jika ku tersilap langkah. Diharap aku diberikan peluang untuk membetulkan keadaan. Jika keadaan mengizinkan aku ingin berjumpa sekali lagi denganmu. Untuk meluahkan segalanya. Untuk bicara sekelian kalinya. Untuk kau memahami diriku. Walaupun ku tahu ku tak sempurna. Tapi aku pasti inilah kemahuanku.

Aku ingin lebih memahami dirimu. Siapa ayahmu. Siapa abang-abangmu. Siapa kawanmu. Siapa ibumu. Apa coklat kegemaran dirimu. Semuanya ingin ku ketahui. Setujukah engkau dengan diriku ini? Persoalan ini hanya boleh dijawab dengan hati yang ikhlas. Takkan aku meragui jawapanmu itu. Aku akan cuba untuk menerima. Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Aku berharap aku tidak akan menanti dirimu lagi jika tidak adalah jawapanmu. Aku berharap kebahagian akan dirimu setiap masa. Aku berharap dirimu tidak akan melupakanku sebagai seorang kawan.

Ahhhh..!! Adakah ini yang aku mahu selama ini? Sejujurnya, aku sendiri masih belum pasti. Aku cuma dapat berdoa pada setiap malam agar diriku ini dibukakan hati; dibukakan mata dan dibukakan minda agar dapat melihat dengan lebih jelas apa sebenarnya yang aku mahukan. Bukanlah kehendakku. Tapi ini bicara hatiku. Soal cinta?! Ya!! Soal cinta.. Aku amat lemah bila menghadapinya. Setakat ini saja bicaraku hendaknya. Aku sudah sampai ke destinasiku. Harusku lupakan perasaan itu. Buat sementara waktu ini, biarlah aku dengan hidupku. Bicara ini akan bersambung selepas selesai kerjaku ini. Salam.




Geram sik nangga?!



Tok lagik lah..



Time sejuk paling best minum... Setuju sik?

* fokus sik ktk urg time tuk? tuk adalah rekaan cerita semata-mata. pelakonnya mungkin benar mungkin palsu. berik jak komen sia.

17 comments:

Si Penconteng said...

* fokus sik ktk urg time tuk? tuk adalah rekaan cerita semata-mata. pelakonnya mungkin benar mungkin palsu. berik jak komen sia. <-- rekaan semata-mata? Nak kaber line la ya. Ehe.

Pi siyesli, bersabar jak k. Gikpun, sekurang-kuraa kitak dah luahkan semua ngan nya...daripada sik madah pa-pa. Jong-jong klak nyesal mun sik di-confessed nak. Good luck.

Ms Tikot said...

Nyams cekelet ya eh...

Khairul Antasha said...

yahh..kaber line...hehe..nang nyuruh mek asa nak empas dirik jak nangga gmbr2 ya....grrrrrr...
berbalik kpd entry kaber line ya..kmk asa betul lah pdh zatil ya..hehe..jeng..jeng..sapa ndak ka org ya..heheheh...yerrr...kaber indah pok lok..

she_mah said...

cam novel melayu pun ada eh.. :)

mun ktk dh tauk apa yg ktk maok,capailah matlamat ituu..eheh

geram eh tgk gambar2 ya.

Ivy Metaga said...

tapi macam cerita benar jak tok..

amir jgn putus asa, teruskan usaha kenali lah mak bapak nya hehehe..

AmirFX said...

kepada Zatil,
Haha... Leput mek maca komen ktk... Nway, thanks. Right now i feel free.. So damn hurt this few days with those feeling..

kepada Ms Tikots,
Nyum2.. Mtk AhMoi belanja makan coklat kelak... Ari minggu tuk... Besdaynya.... hehe...

kepada Kerol,
Aihhh... Kenak kmk jadi pok inda?? Aduhh... Ada gik... Nway, kmk dah dolok gik ngempas dirik ria... Haha.. Seyla jak meli coklat nun... Beli byk kit... Dpt kongsi sama.... Nyum2..

kepada She_Mah,
Novel melayu ka? Kedak novel indon jak mek asa kakar baku kedak ya.. haha... Nway, matlamat kmk ya jauh gik asanya...

kepada Ivy,
Thanks. Dah kenal lama dgn parentsnya. Dengan familynya mmg dah lama kenal.. Nway, thanks again...

khairul onggon said...

Nang molah aku attracted jak mcm magnet.. mok ko nangga dvd the secret ya dpt idea tok.. kehkehkeh... bahya kakar dgn dirikpun ya hahaha...

AmirFX said...

kepada Onggon,
Haha... Sekdalh... Kak makan d McD ria tek... Molah utak tuk cergas gilak berpikir....

Kenny De said...

xpa..ku sama suka kelaka dikpun..kuang2..heheeh

AmirFX said...

kepada Ken,
Haha... Join da club... Sik boleh salu gilak jak... Kenak chop weng2...

[h]einsen said...

bkn senang mok klaka dgn dikpun, memerlukan ketenangan tahap tggik heheh..xda pelakon pelsu dlm cita tok asa ku..mst berdasarkan kisah sebenar..sbb cita tok dikisahkan dgn bersggh2 sekali..heheh..

Willie said...

Mungkin perutmu kosong kot...makanlah semua makanan yg ada di gambar tuh

AmirFX said...

kepada Heinsen,
Mungkin menar o mungkin pelsu.. haha...

kepada Willie,
Yalah... Lapa gilak lah ya.... Nasib ya gmbr jak.. Mun ndak kah... Dah d telan dgn begitu lahap sekali hendaknya....

ShAf!xX said...

hello...know what..you've been tag! sila layari blog saya...ahahahaha...

AmirFX said...

kepada Shaffix,
Adehhh... Kenak lagi... K k... Kaktuk mulah...

Kenny De said...

pas jak banyak tag dgn amir..ihih.. nya rajin nya..heheh

Caynie De latest track "Kiss Kitak Thru The Phone Just release! check em' out @ youtube,myspace.com/caynie n blog tellian villa!

AmirFX said...

kepada Kenny,
Adehhh... Dah2 gik nge tag tuk... haha..