Sunday, January 9, 2011

Ibu Saya





Salam.. Hari ni nak buat entry khas untuk ibu saya.. Sebabnya nak join kontest Encik Sudirman.. Kalau nak tahu pasal kontest ni boleh klik SINI.

Ok.. Seperti yang diketahui umum.. Ibu kitalah yang melahirkan kita di bumi ini.. Sapa yang bapaknya melahirkan kita tu mesti dunia lain.. Bukan dunia ini.. haha... Dan ibu jugalah tempat kita selalu megadu tak kira lelaki ataupun perempuan...

Ibuku telah menjagaku sejak dari kecil lagi.. Selalunya ibu juga yang menjaga makan dan minumku...

Time kecik2 dulu salu jugalah aku ni buat ibuku marah2.. Sampai satu tahap tu ibuku menangis bila tengok kenakalan aku masa itu.. Mmm.. Mungkin aku belum lagi mampu untuk berfikir bagaimana untuk menjaga hati ibu... Zaman aku kecik dulu aku biasa men bola ngan kengkawan.. Main tak ingat dunia.. Dah nak masuk waktu maghrib baru nak balik rumah... Ibu akan tunggu depan pintu.. Dengan rotan nombor 9.. Kenapa rotan nombor 9? Sebenarnya rotan ibuku dulu lurus jer.. Part nombor 9 tu dia buat hujung rotan dengan digulungnya ke dalam... So, hujungnya jadiklah macam hujung kepala nombor 9.. hehe.. Tapi, dah kebiasaan kot... Aku ngan adikku lali dah dengan rotan tersebut.. Memang dah kebal dengan rotan. haha... 

Sekarang nie ibuku sudah tak bekerja lagi.. Sudah tamat tempoh bekerja.. Pencen lah tu.. Aku berharap sangat kalau aku ada duit sekarang nie aku nak ajak dia pergi umrah.. Itu harapan ku buat masa sekarang.. Harap ibuku bersabar yerr.. Kalau ibu baca blog ini jangan ketawakan anakmu ini.. Sebab anakmu ini ingin menang hadiah... haha... Oklah.. Itu sahaja aku mampu cerita pasal ibuku.. Harap maaf yerr.. Takder gambar ibuku.. Muahhhmuahmuahhhh... Sayang mak gilak2...

p.s. kalau nak join kontest nie boleh klik kat gambar atas tu.

11 comments:

tehkopi said...

earkkk gik anak bait kitak ya...mun kmk sampei bekepong musin kampung indah mak kmk entam kmk..hahahaha otan nak mukul kmk ah..

AmirFX said...

kepada Pelangi,
Haha.. Bait lah gilak... haha...

sudirman said...

nakal ye dlu..hehehehhe..but..awak lupa nak masukkan header blog saya..link blog awak sy dah masukkan dalam list blog join contest..sila tgk diblog saya...

ciK LyndaWawa said...

sayu eh..diat cita pasal mak tok.....

KyêrulL said...

Hai~
Semoga Berjaya dengan contest ni ^.~

AmirFX said...

kepada Sudirman,
Haha.. Dah buat bro.. Tadik tak sempat nak tukar... haha..

kepada CikWawaGuana,
Sayu inda.. G kiss mak nun.. haha..

kepada Kyerull,
Thanks..

AmirFX said...

kepada Mr Swift,
Hello... Thanks for the compliment.. Hepi niu year oso... :D

Faizal n Fashitah said...

Owww soOOo sweet! (yerRRrr ekeke). Aku pun suka mak ku juak ehek. Apapa pun, slamat berjaya! XD

flo... said...

ikhlas x plh entri tok or semata2 mok menang hadiah...hahahahah......goodluck..mudahan ktk menang...

Khaisya said...

mena ndak kah entry tok ??<---jeles..hahahah

apa pun semoga berjaya lah!... yerrr

AmirFX said...

kepada F n F,
Haha.. Sweet ka? haha.. Thanks niway...

kepada Flo,
Haha.. Ikhlas kmk tok.. Thanks nway...

kepada KA,
Haha.. Aoklah... haha.. Nway, thanks...