Tuesday, August 11, 2009

Salam Ramadan

Salam. Sik lamak gik kita umat Islam akan menyambut bulan Remadan. Duak minggu gik lah asanya nak puasa. Ktk urg dah ready ka? hehe.. Aku cayak ada yang dah ready nak posa. Kedak kawan ku nama Munga, Atil ngn Kerol ya mesti tgh nak nganti posa sebelum masuk bulan puasa tahun tuk.. Bagi yang tamat puasa tahun ya tek aku ucapkan syukur alhamdulillah.

Bagi aku mpun bulan puasa tuk kelak adalah salah satu cara k aku mengurangkan berat badan selain time tuk pun tgh diet juak. Selain dari ya juak ada juak urg yg dah shoping awal2 sblm raya kedak Ms Tikot dan beberapa urg lagik yg aku rasa soping awal sblm raya. Boh rasa malu2 sebab kinek tuk aku mpun juak nak g soping sik lamak gik sblm bulan posa tok. haha.. Yahh.. Bok sekejap tek aku dah soping kasut k raya kelak.. Ya bok nya. haha.. Sik apat gik nak nahan nafsu soping ehh..

Sebenarnya juak mun nak soping time posa tuk kelak memerlukan kudrat yang lebih byk berbanding kita nak berpuasa. Mun dah jalan2 sia sitok byk k tenaga. Lom gik mata nangga brg yang d sale time ya. Ada kelak lupak inda nak sungkei. Ya sekpa juak. Bagi kita yang berpuasa tuk byk perkara lagik yang buleh menebikkan posa. Cthnya bagi sidak lelaki tek bila nangga amoi nak makei skirt2 d kedei baju ka sloa ka. Nak ka alu tebik posa. Nangga jak mungkin sekhal lah, p mun dah meijin nak pelik2 ya lah sik bagusnya. haha.. Harap2 imanku kuat time ya kelak.

Dalam fesbuk ada duak tiga urg dah mengucapkan salam ramadan ngn urg kerek kanan. Termasuklah aku tek ada juak nerimak. Makseh oi! haha.. Nang meriah juaklah remadan kali tuk sebab lepas raya kelak bapak ngn mak ku nak pegi nait Haji. Bila gik part aku hoh?! Insyaallah tahun depan mun ada rezki dan umur seh panjang. Bagi umat Islam yang menyambut Ramadan tuk aku nak mengucapkan Salam Ramadhan bagi tak urg. Bagi yg lain ya, sale sale sale.. Sik lamak gik Sale Ramadhan akan diadakan pada awal bulan September kelak. Mun ada masa kita temu d soping komplek jak. haha.. K lah.. Ya jak nak d padah ku time tuk. Mata dah ngantok kak soping tek.. hehe.. Salam.




Kacak sik?! yerdehh... haha.




K merempit d siang hari. haha..




Bakal Aji sik lamak gik. *bapak ku dah ngondol palak time tuk*



28 comments:

eMBuN_mALaM said...

kmk dah ganti... 2hari jak... insya Allah... mun xsilap itung, tamat kmk taun towk...

SEN said...

ya kasut raya ka kasut posa..?

SuFy said...

ehehe..samatberpuasa k...insyaallah, akanku habiskn puasa ganti beberapa hari lg..ehehe

AmirFX said...

kepada Embun,
Kmk dah itong ktk maseh kurang 20 ari...yerrr... haha..

kepada Sen,
Haha... K ari2 pun kasut.. Kasut raya kelak lain gik... opsss... haha..

kepada Sufy,
Selamatberpuasa buat ktk juak... Sik lamak gik nak puasa... Cepat...cepat.. haha...

Faizal n Fashitah said...

Salam ramadan dan salam ngondol palak (Mun ngondol palak laa ehek)

Detogti said...

kirum salam dgn cikgu zul pok..
Lamak sik nangga nya.. hehehe

Detogti said...

Auk lupak ku.. Ko dah ganti posa ko ka? hahaha

AmirFX said...

kepada Faizal n Fashitah,
Haha.. Salam ramadhan... Salam ngondol palak akan ku sampaikan ngn bapak ku kelak... haha...

kepada JimiDeto,
Insyaallah... Dah ganti dah posa aku.. haha..

aya_snooter said...

hahaha..kasut k posa lah ya? hek..nang banyak dugaan bulan posa eh..dugaan nya bukan2 jak! neway..sik lamak gik posa..slamat la nyambut kedatangan bulan ramadhan..

fatin dalia said...

yerrr..kmk dah lamak gnti posa koh...yerrr...dah ada kasut posa ktk owh...ngegeh ktk ya!!!!!

madey9600 said...

salam posa...wahaha..aku dah x mampu nak bersoping posa or soping raya gik da...uuwaaaaa!!!

Ms Tikot said...

Yalah hor.. x lamak gik posa eh. Nasib dah ganti posa awal2 dolok. Btw, kacak kasut & jaket ya eh, warna putih, bersih...

Big Momma said...

awal juak shopping? anak bulan pun belum ngeshow dirik.... he he he

AmirFX said...

kepada Aya,
Menar ya... Byk dugaan kelak... Slamat menyambut kedatangan bulan remadan juak buat ktk d cnun...

kepada Madey,
Gik awal dey.. Seh ada sebulan gik ko nak soping.. haha..

kepada fatin Delia,
Haha.. Yalah nama rezki... Terimak lah dengan se adanya... haha...

kepada MsTikots,
Makseh.. Sik sangka juak kmk soping awal kedak tuk.. Kedak taun ria kmk penah soping sehari gik sblm raya.. Kamboh ada jak masa ya...

kepada BigMomma,
Haha... Kmk makei teropong doraemon.. Nampak dah anak bulan telus ria tek... ehekk..

Ivy Metaga said...

ya lah kan, kmk wish awal2 juak lah, selamat menyambut bulan puasa...

kacak kasut...=)

AmirFX said...

kepada Ivy,
Makseh.. Talinya warna merah ya yang kmk suka gilak sebab feveret kaler kmk... hehe..

Felicia F. Ramzi said...

yah kasut..eheh..mek imejin tek kasut itam kerja..te he he..
aaa jgn kuat imejin.. terutama ktk ya..yerr eheh

AmirFX said...

kepada Amoi,
haha.. kasut keja kmk tuk rona-roni... lain ikit dari urg lain.... namalah kita tuk salu meijin... haha... yerrr...

::suenas05:: said...

selamat menyambut bulan ramadhan!!

AmirFX said...

kepada Suenas,
Selamat Menyambut bulan Ramadhan juak buat ktk..

*wink wink* said...

yerr bg amerr...sory lmk x ngabas blog ktk tok..duhal nak posa dah owhh..dah jak ka bg amerr tok ganti posa ka?hee!

AmirFX said...

kepada Wink2 Seripah,
Kmk tamat posa tahun ya tek.. hehe.. ney perlu ganti gik... haha... Selamat menyambut awal ramadan juak buat kitak..

oon said...

style kasut ya lokkk

AmirFX said...

kepada Diva Oon,
Haha.. Makseh... Ya pun dah duak urg kwn ku merik pendapat...

Titil said...

Shioh. Ada juak meli kasut k posa. Lom gik mun kasut raya o. Nang beraya mena lah si Amir taun tok.

AmirFX said...

kepada Atil Ngegehness,
Haha.. Yahh.. Ya bok lamak sik nyengok blog... Pa d bizi ktk? Mun ada masa kelak mbak ktk shoping sama... Kmk nak hadiahkan patung care bear ngn ktk.. haha..

bunga said...

atil ajak kah ada patong care bear?? kamek sikdaa?? :(( sikmok geng!

AmirFX said...

kepada Munga,
Haha... Geng lah... Boh majuk... Oooo Sen, berik ruti keyben sikit ngn munga lok! haha...