Tuesday, January 10, 2012

Datang Rajin Menjawap TAG

Salam.. Pa kabar takrang ritok tek? Semoga sihat2 hendaknya... Ok.. Ritok entry k bahasa Sarawak.. Warning! haha.. Bok pagi tadik aku dikejutkan dengan Umi.. Kenaknya mengejutkan aku adalah kerana aku telah ditag.. Wasehhh.. Macam dalam berita Hairan jak.. haha.. Oleh kerana rajin yang melampau ritok aku akan jawap tag yang diberik Umi ngn aku... Sapa yang lom kenal ngn Umi boleh klik kat namanya.. Orangnya kecik molek jak.. Bukan Umi Hafilda aaa.. Umi Hafilda ya banyak kontrobersi.. Umi tok kurang kontroversi tapi suka dengan KFC.. haha.. 

So, tag yang diberik simple jak.. Asanya dah pernah polah sebelum tok.. Nway, its ok.. Umi ada beri 10 soalan untuk dijawap dan aku perlu sediakan 10 lagi soalan untuk rakan2 lain.. Set.. Dibah tok soalan Umi yang beri dan serta dengan jawapan dari aku sendiri.. Enjoy the show.. hihi..

1 Banyak2 daun, daun apa cair dalam air?
- Daun sireh sebabnya cair bila dikunyah dengan air liur.. *asanya salah jak jawapan aku tok*

2. Kain apa berat di dunia?
- Kain batu belah batu bertangkup.. 

3. Air apa paling berani?
- Air liur sebabnya time kita berludah mesti muka nampak ganas..

4. Sungai apa tiada air?
- Sungai Lui nyanyian Aizat Amdan..

5. Kalau manusia jadi ikan, ikan jadi apa?
- Ikan jadi gembira sebab banyak kawan..

6. Banyak2 bus, bus apa bijak?
- Soalan tok macam pelik semacam jak.. Bustami.. Budak paling bijak dalam kelas 6 Jambu dan selalu turun sekolah nait bus sekolah.. haha..

7. Antara motorsikal dan kereta, mana lagi tua?
- Queen Elizabeth from England.. Sebelum WW1 dah ada time ya..

8. Macam mana nak beza ikan betina dan ikan jantan?
- Ikan jantan la.. Sebab jantan kan natural swimmer.. haha..

9. Banyak2 buah, buah apa timbul dalam air?
- Buah Dada?! haha..

10. Ikan apa ada ketiak?
- Ikan Duyung Pirates of The Carribean.. 


Fuhhh.. Berpeluh juak jiran sebelah makan kari kepala ikan sembilang jawap soklan berik ktk tok tek Umi.. haha.. Dibah tok kmk sediakan soalan untuk rakan2 blogger lain untuk jawapnya.. Soalan senang jerr.. 

1. Siapa yang masak kari kepala ikan sambil menyanyi lagu Lazy Song?
2. Kenapa kuman seberang sana tak nampak?
3. Memukul gendang mengeluarkan bunyi.. Kalau memukul kepala adakah mengeluarkan bunyi juga?
4. Kerana santan, pulut binasa. Adakah pulut akan membalas dendam?
5. Ada lori ada bas, berapa nombor bas nak pergi ke Matang Jaya?
6. Aaron Aziz memegang watak Malik.. Siapa yang memegang watak sebagai batu?
7. Apa makanan kegemaran siput sedut?
8. Adakah ikan emas sama dengan anak emas?
9. Mana pergi pisang emas yang Abu beli tadi?
10. Kalau kail panjang sejengkal, berapa jengkal untuk sampai ke Jengka Pahang dari KLCC?

Orite.. Siap sudah soalan.. Untuk tag blogger ya, terserah.. Sesiapa yang ingin jawap tag tok boleh la secara sukarela jawapnya.. Thanks for reading.. Thanks Umi sebab tag kmk.. Mok pergi men bedmenten lepas tok.. Ciao.. Salam..

27 comments:

Eera Shera said...

haha sengal je jwpn tu..eeii sshnye soalan..lbih rela jwb exam haha

Cik Yatt said...

jwapan tak bole belah..hahahahaha

Gen2Merah said...

ahahahaha,... jawapan yang santai... tapi menyengalkan.. ahaha

Coffee Girl said...

Nang ada! Hahahahaha! jawapan sekati jak tok nak, mok nanga sapa paling kreatif. Nang ada buah dada timbul dlm air indah. Tetiba jak jawapan ya. Sakit perut ku tetak. hahahah

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

haha rajin rajin rajin, memang rajin... hehe :D

masz said...

bisa palak nak jawap ya.... hahahahaha...
kmk ari2 turun keja ke matang...
nombor bus ke matang pun kmk x tauk... hehehehe

mummysyafie said...

yobi mir..lamak sik jenguk ke sitok. gago gilak mek lately. jawab jak tag ya..kamek lamak dah sik jawab tag gitok. mun org ngetag pun belum tentu dapat molah. tok kotan curi masa bok dapak blogwalking

erolnukman said...

hehehe...mun dah dtg rajin,mula bcarik tag nak k jawab koh..hehehe.kes sikda modal.=)

Munnafendy said...

ikan ada ketiak?? haha soalan pun sama jek sengal ngan jwpn =P

Ardini Humaira said...

haa... kain batu belah batu bertangkup tu cemana. hehe... alamak susah nye soalan

Bui Junaidi said...

HAHAHA..BUAH DADA..?KEKEKE..NANG TERSENGEH2 SORANG KMK BACA JAWAPAN KTK TOK..AMIR..AMIR..NANG SEKALO URAT

c'axoera said...

the very the sengal jawapan tu kan hahahaha :p

meyh tgk my guest of the day kat ofice :p

http://ch000tz.blogspot.com/2012/01/www-14-wednesday-wild-cute-guest.html

Yumida said...

nang ada buah ya...bulak kali jak..maka tenggelam..potong markah!

soooooour said...

aaa..menyampah dgn teka teki x logik..LOL...

Potrait Admirer said...

Salam pok..hahaha semua jawapan ya aku tau,umi ada mntk soalan juak dri aku hehehe..mun ada hadiah untuk jawapan nak betol msti aku dpt no 1

Cik Rose Cute said...

hihihi tak boleh nak jawab...tak suka teka teki...

My Life's Journey said...

Aduyai ..kmk yang tag kitak ..kmk la orang yang lambat datang citok ..nak naggius ..sob sob sob ..

amboi amboihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ..jawapan ..panas nyer .. buah ape tadi mir? amboi amboi hahahaha


hampir keseluruhan jawapan betul ..ada jawapan yang sangat sengal hahahaha .. c apa janji hati happy hahahahahahaha


trm kasih mir sebab sudi join ..terharu kmk waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ..tapi cda hadiah hahahaha ..jaik eh

Hanie Dew said...

amir meh aku jawab kan. air palign berani air terjun. kalau manusia jadi ikan, ikan jadi banyak. motorsikal lagi tua sebab ada tongkat. ikan betina ikan duyung, ikanjantan ikan bakar. haahhahahaha..semua tu aku dah pernah dgr. yg aku tak dpt jawab tu aku xpenah dgr la....

daria said...

Oit amirfx! Heee.ingat kmk gik x..lamak x ngabas sitok ehhh.. Koatan lamak x ngabas soalan tag pun jd kin susah

zahidahwahid said...

susah ada jak soalan ktk ya....kmk kompom sik pat jawab...kekeke
http://www.zahidahwahid.com/2012/01/5146/

MaryaYusof said...

Ishh... susahnye soalan2 ni... jawapan kamu tu mmg xboleh blah la dik...adoyai!

Cili gronong tu pernah dgr tp xpernah tgk... nnt senang2 ceritalah ye... kamik sik tauk... ;p

Shaz @ Ratu Ngerecho said...

hehe..ada jak lok..kekekeke

Faizal n Fashitah said...

Nang rajinla ko tok jawap tag.Part nok daun ya ko salah la.spatutnya daun serei.sebab daun serei bila ko siram ngan aek gerenti nya cair. coba nun gak....

Jue said...

hahaha no 9 & 10 ya ku sik thn mok tetak koh haha

ku jwb ctok

1. Siapa yang masak kari kepala ikan sambil menyanyi lagu Lazy Song?
Jue

2. Kenapa kuman seberang sana tak nampak?
Sebab Kuman (pelakon) dah slim

3. Memukul gendang mengeluarkan bunyi.. Kalau memukul kepala adakah mengeluarkan bunyi juga?
Keluar bunyi unta kot

4. Kerana santan, pulut binasa. Adakah pulut akan membalas dendam?
errr ya?ahaha

5. Ada lori ada bas, berapa nombor bas nak pergi ke Matang Jaya?
4444 (trus g 4D) haha

6. Aaron Aziz memegang watak Malik.. Siapa yang memegang watak sebagai batu?
Aziz Aaron! confirm!

7. Apa makanan kegemaran siput sedut?
Cicak?

8. Adakah ikan emas sama dengan anak emas?
Sama. Dibela oleh seseorang haha

9. Mana pergi pisang emas yang Abu beli tadi?
Masuk perut..burpp!! haha

10. Kalau kail panjang sejengkal, berapa jengkal untuk sampai ke Jengka Pahang dari KLCC?
Guna jari pun boleeeeeeeee haha

Sophie Al-Yahya said...

adoi! tepuk dahi baca jawapan. jawapan no.10 memang best! haha.

eVa said...

ahhaahha!! adoh.. kmk mun bab soklan kedak teka teki meras otak. kmk nang surender awal.. kmk nang paloi abis nak mikir crk jwpn.. ya kmk xpolah.. sbb nang xtauk pa nak d jawab.. palak xkreatif or tuija bah ahhaha..

blog-tips-kurus said...

amboiiiii... budak Amir punya jawapan ni. hepppp!!!

*sori lame x dtg sini. (",)