Thursday, April 5, 2012

Sarawakiana Thursday 05 / 04

Salam.. Pa kabar takrang ritok tek? Harap semuanya baik2 sahaja.. :D Ritok mok kakar sarawak aaaa.. Kedong tajuk post ritok Sarawakiana Thursday.. haha.. Sak jak tiap minggu polah.. Pada sesiapa yang sik faham kelakar Sarawak boleh tanyak lam kotak komen..

Dimulakan hari dengan senyuman ari marek aku ngn kawan aku lepas men rollerblade singgah kejap di MekDI.. Lamak dah sik melantak kat sia.. Sampei2 kat MekDi tun jugah dah nampak apa menu nak dimaok tek.. Selang beberapa minit lepas ya turn aku ngn kawan aku order.. P yalah kebiasaan tek nak bila sampei kat kaunter tiba2 order menu lain dari nak apa dimaok asalnya.. Mula2 tek bukan men mok order ayam goreng MekDi sebab jarang nak makan menu ya.. Bila sampei kat kaunter mulut dengan selamba ngorder double cheeseburger.. haha..

Aku pun sik tauk kenak.. Nang tauk ada masalah kedak ya.. Bukan main gik kelakar madah nak ambik menu ayam goreng MekDI.. Lepas sampei ke kaunter nang alu bertukar.. Mok tanyak, takrang ada sik masalah kedak ya? Adakah aku jak yang ada masalah kedak ya.. Sila lah kongsi bersama.. Ok lah.. Ya jak asanya cerita untuk ritok.. Mun takrang suka apa yang aku tulis tok silalah klik +1 google.. Ada komen2 yang bernas boleh la tulis lam kotak komen.. Mun mok bertanyak pun buleh juak.. InsyaAllah aku akan cuba jawap.. Sekian dolok untuk ritok.. Chao.. Salam. 


Aaaa.. Kejut ktk tek baby?! 

15 comments:

RaMa-RaMa Fareeza said...

haha kmk salu mcm ya juak..bukan ktk sorang haha..normallah ya

Reena Sidek said...

hahaha... selalu juak kedak ya... kadang2 bertambah menu...

Zie Madini said...

HAHAHAHA...nasib bait mek x pnah gyaw. mun dari awal gik nk mkn benda alah ya, then thats what i ordered. hehehe

btw, lamak mek x mam ayam goreng mcd :(

[sutera kasih] said...

yerrr..ktk gelabah ngga ompoan kacak di kaunter mekdi kali nakk???hahaha yala alu betukar order hehe

Unknown said...

KMK X EH,MUN DH SET NAK MAKAN DABEL CIS,DABEL CIS LAH DI ORDER..TP SEKEREM NANG X PERNAH DILUPAK..K NAMBAH LEMAK BAH..HAHAHA

Faizal n Fashitah said...

Aku nang salu ada masalah kedak ya. Cthnya: Kira tek nang beria-ria nak meli n makan beger Mekdi, tapi bila dah sampei rah kaunter Mekdi.. alu sik jadi n kuar gi woksop meli tayar keta.

nazayiena said...

As salam,salam kenal dan follow situk.....

Yumida said...

mek tauk kenak ktk tuka menu...coz ktk nemu ompuan kacak..cun depan2 burger ya..nebes tek..alu tersebut order burger..

Abd Razak said...

Salam Mir...

Ada juak sekali sekala mek jadi kedak ya, nok nama nafsu tok mun nangga benda nyaman nya boleh bertukar kinek-kinek ya juak...adoheh

e F a said...

mun kmk lain, dah smpei depan kaunter, kadang2 pandei blur indah mok mkn apa. padahal dah plan mok makan apa seblum yaaa

Unknown said...

kamek nak suruh google buat translate bahasa srwk..lol

Unknown said...

Rindunye nak mkn fast food..huhuuu T__T

Belum pernah jd mcm ni..hehehe :)

Anne Wahid said...

kmk pun kadang2 tersasul juak... plan nak order lain, tapi order lain.... hehehe

http://www.zahidahwahid.com/2012/04/anugerah-bintang-popular-berita-harian-abpbh-2011/

Hanie Dew said...

ohohoho...sarawakiana thursday. aku rasa aku makin paham bahasa sarawak ni walaupun tak pandai nak cakap balik. hahaha..

aku kadang kadang ada masalah jugak kalau nak meng-order ni. rasa macam nak makan lain.sekali dah ter-order lain. nasiblaaa..

Unknown said...

Hola Amir!

Gaban Gagah! hehehe... Tak baik cerita McD tau! Kita dah lama tak makan McD... W/pun di sini McD bagai cendawan tumbuh! Non Halal kan... sabar balik Malaya nnt! Nak order ayam goreng...eh bukan... double cheese...hehehe