Saturday, February 5, 2011

Hans Hanis Contest : Gunakan IMAGINASI Anda

Salam.. Ritok just nak cuba nasib join kontest yang dianjurkan oleh encik Hans.. Sesiapa yang mok join boleh klik banner kat sebelah ya ataupun kitak orang klik kat Banner dibah tok...




Klik pada banner ini untuk join kontes.



Kontes tok simple jak.. Cuma polah karangan mengikut situasi yang diberik.. Hadiah yang diberik pun sik kurang hebatnya.. Siap ada penaja bersama gik ya.. Mok tauk sapa penaja ya boleh klik SITOK... Mun sesapa gik mok taja boleh kontek encik Hans kita.. Untuk situasi imaginasi, aku pilih situasi nombor 1. Kita layan dulu.. Zasssss...


Situasi 1 : Hans seorang lelaki yang sangat kacak dan amat meminati pelakon wanita yang berbakat iaitu Lisa Surihani. Pelbagai cara dilakukan oleh beliau untuk cuba memikat Lisa Surihani. Sebut sahaja apapun pasti telah dilakukan oleh Hans seperti menghantar kad hari raya, kad hari jadi, hadiah misteri sehinggakan kepada berjumpa bomoh - bomoh hebat di kampung. Pada suatu hari, sahabat si Hans memberitahu terdapat seorang bomoh hebat nun di sebuah kampung sana yang mampu membantu beliau untuk mencapai cita - citanya itu.......

Bomoh yang dikatakan itu mempunyai perwatakan seperti singa.. Bukan singa sebarangan tetapi mirip kepada Singapura...




Macam nie lah rupa bomoh tersebut..


Oleh kerana bomoh tersebut hanya duduk atas paranya sahaja, maka si Hans dan kawannya pun mula lah bertanya dengan tok bomoh tersebut.. 

Hans ; Tok Moh! Saya datang nie ada hajat...
Tok Moh; Kalau nak melepas tu pergilah ke tandas belakang rumah Tok Moh..
Hans; Hishhh.. Tok Moh nie.. Bukan hajat tue lah Tok Moh... 
Tok Moh; Owwww...

Hans; Hajat saya nie nak Tok Moh buatkan si Lisa Suriahani suka dekat saya..
Tok Moh; Senangnyerrrrrrrr......
Hans; (Riak betul Tok Moh nie)

Lepas jer bomoh tu cakap senang.. Tiba2 kepulan asap muncul depan tok moh.. Tok Moh mula membaca jampi serapahnya.. Hans dan kawannya masih dok tercengang depan Tok MOh sebab masih ligat berfikir dari mana datang asap putih itu tadi...

1,2,3... Zapppp!! Tok Moh menghilangkan dirinya.. Hans dan kawannya kecut.. "Mana hilang Tok Moh nie?" tanya kawan Hans kepadanya.. "Mana ku tau..." jawap Hans sambil mencium ketiaknya..




Heh.. Baunya...



Selepas beberapa ketika Hans mencium ketiaknya itu, Zapppp!! Tok Moh datang kembali.. Tok Moh kembali dengan sebungkus kain kuning di tangannya.. Dengan perlahan Tok Moh membuka bungkusan kuning tersebut..

Tok Moh; Nie barangnya..
Hans; Apa nie Tok Moh?!
Tok Moh; Benda nie ko akan guna untuk buat Lisa Surihani suka kat engkau... 
Hans; ???

Dalam hati kecil Hans berkata, "Kenapa dia bagi aku top-up handphone? Dah la bagi cuma RM5 jer.." Kawan Hans pun tanya kat Hans.. "Apa Tok Moh bagi tadi?.." Sambil Hans menggaru kepalanya yang tidak gatal itu tiba2 Tok Moh muncul depannya.. Tok Moh berbisik ke telinganya..

Habis jer Tok Moh berbisik.. Zapppp!! Tok Moh hilang sekali lagi.. Hans pun berjalan meninggalkan tempat itu dengan kawannya.. Hans pun mula berfikir sejenak dengan apa yang telah Tok Moh bisikkan kepadanya sebentar tadi.. Rupa2 nya Tok Moh mengetahui Hans sudah lama menjadi stalker si Lisa Surihani.. Tapi apakan daya Hans sentiasa memberi seribu satu alasan kepada dirinya sendiri untuk bercakap mahupun berjumpa dengan Lisa Surihani..

Sejak itu Hans mula faham kenapa Tok Moh bagi dia top up walaupun cuma RM5.. Dia faham sekarang dia sendiri perlu berjumpa dengan Lisa Surihani untuk menyatakan hasrat di hatinya... Selama ini dia cuma memerhati dari jauh sahaja.. Dengan itu Hans pun memulakan langkah dengan berjumpa Lisa Surihani.. Sambil membawa gitar Hans menyanyikan lagu Bruno Mars..





Hans Mars dengan Lisa Surihani




Selepas Hans menyanyikan lagu tersebut, si Lisa Surihani pun terus jatuh cinta dengan kekacakan suara dan ketampanannya.. Barulah si Lisa tahu yang si Hans nie telah lama ingin mengoratnya, tetapi si Hans nie tak pernah memunculkan dirinya untuk berjumpa dengannya.. Lisa Surihani tahu dari pakcik sebelah saudara jiran rumah sebelahnya yang bekerja sebagai bomoh di hujung kampung... Apa2pun si Hans sangat bahagia sekarang dengan Lisa Surihani.. Beberapa bulan kemudian mereka berdua pun kahwin.. Cak pong... cak pong!

Nak tahu apa yang dibisik Tok Moh kepada si Hans? Meh2.. Dekat sini.. Tok Moh tu cakap dekat Hans, kalau dia tak nak kahwin dengan Lisa, dia sendiri yang nak dengan Lisa.. 

Ok.. Sekian sahaja imaginasi dari aku setakat tok.. Mun sapa2 yang mok join sekali lagi boleh klik kat banner  di atas ya ataupun klik SITOK. Harap boleh menang.. haha... Thanks kepada Hans kerana sudi menganjurkan kontes cenggini.. Muahmuahmuahhss... Kiss Lisa Surihani.. opsss... Muahmuahmuahhsss untuk semua.. Sayang awak semua.. Salam...

P.s. Penaja bersama oleh

Blogger Khairul Farhan 
Admin Forum Santai Mr. Adzlan
Matjoe
Blogger Jue
Miecyber
Bean Moreno

15 comments:

she_mah said...

hahaha..kuat na imiginasi ktk.. moga menanglah sbb best juak cta tok.

hani apandi said...

mek sik pat berimaginasi kedak ktk tok.haha.

Yann Mazian said...

iyer.. dasat imaginasi ktk eh. hehe.
gudluck! :D

hans said...

hahahahaha
thanks join yer bro
terhibur aku baca
Aku dah jadi Hans Mars skrg
ekekekeke
moga berjaya bro
:-)

p/s : sentiasa alert dengan nama penaja kerana kemungkinan ada penaja baru.. :-)

mummysyafie said...

kacak juak imiginasi kitak tok mir..hahah...leh layan..

AmirFX said...

kepada She Mah,
Haha.. Makaseh...

kepada Hani,
Haha.. Ktk baca bismillah sebelum makan.. Insyaallah boleh.. haha..

kepada Yann,
Haha.. Makseh Yann..

kepada Hans,
Haha.. Thanks.. Nanti aku check balik...

kepada MummySyafie,
Haha.. Makaseh MummySyafie...

Vivi Lim @ Mrs.Nurulazmi said...

hahahaha...dahsyat juak imaginasi nya tuk koh..ado indah timbol lagu bruno mars..ya baruk nya..

aok, kenak sik jumpa bomoh tok ketari juak dlm crita ya?hehehehe
nie tauk, lekak jumpa bomoh tok ketari, alu berubah hati..syok ngn anak dara tok ketari lakonan nora danish dalam crita jgn pandang blkg congkak 2 kah..e'eh..lupak indah kmk tajuk crita ya..

Yoh!nengok ktk..nang ado kmk tuk..pandei2 indah nyuroh ktk menokok nambah crita..
bah, kmk mupok lok..pjg gilak komen kmk tuk..ujong2,alu molah entri tambahan indah kmk tuk dlm ruang komen ktk..wakakakaka! =).

AmirFX said...

kepada Vee PenjanKayu,
Haha.. Boleh k entry baru kelak.. haha..

Vivi Lim @ Mrs.Nurulazmi said...

hahahaha...polah aa..jgn sik polah aa...kehkehkehkeh

ciK LyndaWawa igUana said...

yorabi...bulu ketiak...

Redbloodsnow said...

hahaha..ktk tok mun pasal berimaginasi. nang sik pat di challenge lah. sama juak ngan si faizal kwn ktk ya...hahaha :D

AmirFX said...

kepada Vee,
Haha.. Kmk gik carik idea nyusun ayat lok...

kepada CikWawaGuana,
Aihh.. Ktk sik pernah nangga bulu ketiak ka? haha..

kepada PuteriSaljuMerah,
Haha... Salu membaca bah kmk tok... haha..

Jue said...

wah stail imaginasi ktk aih
like 10x!
maok juak join...yerrrrrr
hahaha

NurAfirah FieSwief MdLatif said...

hehehehe.. menarik tol cite nie..
hope boleh menang erk...
gud luck.. :)
n be ur follower 2.. :)

AmirFX said...

kepada Jue,
Haha.. Joinlah.. Meriah gik mun byk join..

kepada Afierah,
Thanks.. Nanti saya follow awak balik...