Tuesday, May 12, 2009

Need Sum Thingy

Salam.. Dalam beberapa hari tuk byk urg kepanasan d siang hari dan mlm hari... Bagi dak farah loren ngn miak nama oon sekda masalah ngn kepanasan sebab sidak sekda d garisan khatulistiwa tyme tuk... Mungkin dalam minggu tuk kepanasan global adalah punca utama... Aku sik pasti... Pakar menyatakan tuk adalah panas yg luarbiasa... Tapi ya bukan topik sebenar aku nak cerita lam tuk...

Dalam 2 - 3 ari tuk juak aku telah d berik cgek motherboard komputer. Motherboard jak?!! Haha... Ya lah nasib aku tuk.. D berik motherboard aku dah bersyukur kerana lamak tuk aku nang ingin memiliki sebuah desktop. Dekat nak tercapai lah.. Sikit jak gik. Sesiapa yg ada pakar lam bidang tuk beriklah aku petunjuk. Tunjukkan aku d mana nak cari processor IntelCore 2 Duo nak murah abis pun. Mun tak urg ada padah jak. Mungkin aku boleh pertimbangkan nak meli o mintak. Yes..! Mintak.. Aku sik malu gik dah sebab aku nang nak sebuah desktop. Tedah nangga ehhss... Semoga jasa tak urg dpt d balas dgn setimpalnya mun pandey nak sedekah processor ya ngn aku.. Mun sekda pun aku beli jak lah. Nway, selamat menyambut hari guru yang bakal menjelang, hepi belated mothers day, hepi belated wesak day and hepi holiday.. Gila
dak serawak tuk ehhss... Banyak da juak cuti n perayaan.. haha... Dalam bulan tuk juak besday aku.. P aku sik mok lalek gilak ngn besday aku ya... Sekda meaning pa2..

Selamat bercuti ngn semua member bloggers d Malaysia.. Sian nangga farah maseh study d Edgham.. OOn juak sik ku lupak... Bro Audio kinek tuk dah kembali berblog juak.. Jega2 tak urg.. Gambar tak urg merik inspirasi... Bawah tuk gambar motherboard(papan ibu) bagi desktop baru aku kelak. Mun tak urg ada benda nak jual berkaitan ngn motherboard tuk padah jak. Tinggalkan komen tak urg. Nak g berak lok. Adios amigos Muchachoss..(betul nak ka spelling)

P.S: Sori Antonio Banderas. Aku makei bahasa tak urg sekati mesen jak. Mun bertemu kelak aku belanja kopok lekor d Pak Lah Boyan.




Tuk lah upa motherboard ya. Kecik jak

18 comments:

WhiteTulip said...

desktop kamek di rumah dah sik kedak pc..huhu...semoga tercapai impian anda mok memliki desktop yer..

aok owhh..nang panas lamak2 tok owhh....

Willie said...

K usik tauk gilak pasal motherboard tok, tapi motherboard yg kalerful...uwahahaha...untung juak org sik merasa kepanasan ya hoo...dunia tok dah panas. Saintis pun madah ais di kutub dah cair dgn lebih cepat kinek tuk. sik salah ku, i cm setahun. Mun zaman dulok, 1 cm sepuluh tahun. nek tuk dah jadi setahun.

Khairul Antasha said...

yah..mcm motherboard kmk jak..(bagus ktk ngakuk mir..)hahahah..mati mek kenak tukuk palak pastuk..hahahahah

Su iJamm said...

Mun ktk madah sblum mother's day dolok, pat wak merik hadiah motherboard.
hepi bday, ameer khan!

Ivy Metaga said...

fatherboard ada sik,ampunnnn amir sempat gik kmk polah lawak..jgn marah yer...

bab2 kmptr tok kmk bengong sikit, mun pakai pandai hihi...

pssttt..bila bday ktk ya, oooo kmk wish aja lah..happy bday amir..

[h]einsen said...

panas! panas!..haus! haus!..

Ms Tikot said...

Opis kmk byk motherboard x pakei agk. Tp motherboard pc zaman jeponlah. hehehe..

AmirFX said...

kepada MungaTulipPutih,
Insyaallah sik lamak gik... Kmk dah pakei kipas datuk kame pun seh panas juak... Haha...

kepada Willie,
Yep... Kecairan ais semakin cepat... Cobalah kat situk ada juak aisberg kedak d kutub nun juak... Camne nak ka upa beruang kutub nyeberang waterfront...

kepada khairul,
Haha... Kali juak owhhh... Tok hadiah kawan mek ria... Nya pun dah meli motherboard baru jadi motherboard lamak tuk berik ngn kmk...

kepada Ijam,
Yohhh... Sik sempat ria tek nak madah...

kepada Ivy,
Haha... Kmk pun sik tauk gilak juak pasal komputer tuk... Nway, thanks for the wish... Besday kmk isok ari...

kepada Heinsen,
Jom minum aek susu sejok d Seben Eleben!!

kepada Ms Tikot,
Yohhh... Opis kmk gia juak... Masih juak zaman jepun pun komputer.. Typewriter pun maseh makei karbon pun... haha...

she_mah said...

aok eh..knek tok panas alu rasa..
knak ktk perlu dekstop?
ada desktop kat umah nun tapi nok 1998 pun..berkarat kali dah dalam nya.haha....

aya_snooter said...

aok bena oh..panas luar biasa eh 2 3 4 5 hari lepas..p malam marek da ok kit..hekk!! kmk mok laptop..tuka la kita gakk!

SyFazidawaty said...

tedah bang amir lok...motherboard jak ada..mek doakan sempena bday ktk yg bakal menjelang tiba, adalah org merik ktk desktop oo..doa jak siaa...

dukunlintah plk said...

tauk ada "nok gi berak lok"..

AmirFX said...

kepada Shemah,
Yep... Kmk pun paksa makei boxer jak tyme tdo... hehe... Nway, nak berkarat ya ktk jual jak ngn sidak recycle centre... haha..

kepada Aya,
Yalah laku kedei Swee Kang ria... Berderak jak sidak meli ABC... haha... Nway, aya mok tuka ka?! Jom jumpa d Swee Kang...

kepada Fazi,
Haha... Sian hoh?! Kmk dah ada processor n hard disk tyme tuk... Perlukan power supply jak gik.... Fazi mok sponsor sik?! hehe...

kepada Dukun,
Ney nak molah jang... Menar aih tyme ya sakit perut.... Haha....

Kelebar Malam said...

makei komputer boleh, bikik kompute...err err err err...berdoa jaklah..hehehe...

AmirFX said...

kepada Kelebar,
Haha... Sama ngn kmk juak... Mun dah usak ikit alu antar ke umah kwn..

Ida Athanazir said...

"sik mok kropok lekor, maok manok penyek"

Felicia F. Ramzi said...

petang tok kita jumpa k...hehehe..kopi mai secawannnnn

AmirFX said...

kepada Ida,
Juh la memenyekkan ayam d kampung Serpan.

kepada FeliciaFarida,
Haha... K k.. Secawan jak?!