Sunday, December 14, 2008

Obsesi

Salam buat semua pembaca blog aku yg cikai tok.. Haha... Aritok aku nak bercerita hal obsesi. Obsesi tok dlm kakar kita sarawak is taksub. Mun nengar dari bunyi jak ktk org akan perasan yg benda tok lebih ke -ve side. P kita sik sedar sebenarnya yg kita mpun ada obses masing2. Sik sedar ngn hal ya adalah perkara biasa. Neyda org akan ngakuk diriknya obses dgn sesuatu perkara o benda. Macam aku sendirik obses aku adalah berkenaan ngn menukar handphone. Aku mula sik perasan yg aku tok gila nak tukar2 tipon. Setakat tok aku dah ngumpul hampir berbelas igek kotak henpon. Bok aku perasan yg aku tok salu tukar tipon..

Bila kawan aku madah yg aku tok gila nak nukar tipon aku dgn angkuh madah "sekda ehss"... P bila aku pun yg check brg yg aku simpan lmk tok bok aku perasan, yg aku tok suka nak tukar2 tipon. Obses untuk nukar handphone. Haha... Kinek tok bok realize.. Bagi sesiapa yg ada obses kedak tok bagi aku ada pro n kon. Kenak pro n kon? Aku dpt ungkai kan dalam 3 ayat jak. Pertama ialah ktk org dah sekda benda lain nak d polah. Kedua ialah sebagai hobi. Ketiga ialah terpengaruh oleh rakan2 handai.

Setiap org ada haknya pun. Obses pun sama juak. Bagiku sik kesah apa yg d obses ktk org. Janji sekda obses dengan perkara yang negatif. Mun ada juak balitlah ke pangkal jalan. Kita ada obses masing2. Kaji dolok yg d polah kita ya betul sik. Mintak pendapat dak lain juak. Obses lah kita dengan perkara yg tidak terlampau n yg memberi faedah. Biarlah org padah kita tok obses tetapi obses dgn perkara o benda yg baik2 sahaja. Ok. Setakat ya jak cerita aku lam blog aku tok. next time akan ada isu lain yg lebih panas n sensasi. Haha.. Harapnya camya lah. Sik ktk org boring maca blog tok kelak. Tol sik?! hehe... Undur dirik lok. SALAM buat semua.

2 comments:

Anonymous said...

obses ho~~kmk obses ngan blogging :P ehehe

AmirFX said...

achika obses ngn blogging ka?? sik sama ngn kmk lah.. huhu...