Monday, December 29, 2008

Aset


Salam Maal Hijrah buat muslimin dan muslimat.. Aritok aku nak berblog mengenai aset @ asset. Aset aku nak cerita adalah mengenai aset yg d miliki oleh lelaki dan perempuan dalam cinta. Dalam cinta?!! Jiwang jak bunyi tapi ya lah hakikat.. Kebanyakan lelaki ada aset masing2 dalam memikat wanita.. Ada juak lelaki yg sik sedar dlm diriknya ada aset yg berguna.. Bagi lelaki kedak tok "SEDARLAH"...

Selamak tok aku salu mikir camne nak ngaco ompuan sedangkan aku tok sik lah hensem ne pun.. Jadi aku pun mintak pendapat kawan aku yg sorang tok.. Padahnya ngn aku yg penting dalam nak ngaco ompuan tok adalah dengan memiliki aset... Aset? D sia lah bermulanya aku berpikir aset apa juak aku ada.. Jadi untuk meringkaskan tentang aset tok tek aku senaraikan beberapa cara yg aku pikir seswai.

1. Pertama sekali kenak kuar poket money belanja sidak kuar makan.
2. Pasya org lelaki kenak kuar duit gk k ngontek o sms ompuan nak d kaco.
3. Belanja juak adik beradik sidak yg masih kecik o teman adik beradiknya molah aktiviti yg sidak suka. Kadang2 belanja sidak makan d luar jak. Paling senang belanja d Mc Don jak.
4. Lastly mun dpt mbak parent sidak kuar makan rami2. (peringkat tok dah thp 2++ tahun berkawan)

Cara yg telah aku senarai d atas adalah sebahagian jak. Kebanyakan kita ada cara masing2. Aku pun gk tgh coba juak cara2 tok. Bila ku tyk ngn kawan ku lain semua merik cara yg lebih kurang sama kedak tok. Bagi lelaki yg ada aset "kehenseman o muka seh kiut miut walaupun umo dah tua" sik lah perlu usaha lebih gilak sebab ya adalah aset penting yg d tangga kebanyakan perempuan. Mun perempuan yg milih lelaki kedak tok hati2 lah. Sik semuanya lelaki kedak tok bagus. Hehe.. Kepada kawan aku yg hensem jgnlah asa alu sekda usaha nak kaco ompuan.

Aku rasa yg paling penting juak adalah aset keikhlasan dalam kita nak berkawan.. Mun setakat nak ngambik someone jadi special one cuma untuk kepentingan individu jak bagus ktk org batalkan niat ya.. Sik smp ke ujung.. Setakat ya jak lah asa ku. Mun ada komen sila lah komen. Aku sik dpt nak nulis gk time tok sebab aku rasa nak berak. Berak lok.. Salam..


14 comments:

Anonymous said...

aset ho~~ perangei included sik as an aset?? sb kinek mek niat owg sll madah perangei bgs sbg sbg aset~~n yet, in reality life~~ most of people lebih prefer "BAD BOYZ" or "BAD GURLZ" ehehe ya ukan amek madah aa~~ but from survey org lain~~ pa pendapat ktk?? :P

Khairul Onggon said...

RIntok ati maca entry tok.. makacih.. menarik.. Salaam maal hijrah..

AmirFX said...

Achika Mika suka Bad Boyz ka Bad Girl?? Kmk lebih suka mun ompuan o laki ya adil ngn dikpun.. Berlaku jujur ngn dikpun... Apa d maok Achika Mika???

Anonymous said...

ehehe kmk ka?? kmk penah suka bad boyz~~kmk ngakuk~~ :D Pengertian Bad Boyz tok sebenarnya sik semstinya nya tok nang "JAIK" tp nakal~~ dlm nakal2 ya nya tauk sine batasnya~~ dr segi physical nampak mcm nya tok gengster, selekeh (tp sik la ceridak), sik nerd, sempoi~~, rilek2 jak, berkawan ngan semua lapisa masyarakat mcm dak sik kira owg bait ka~ nisik ka~ yg penting nya sik ngekot la yg jaik ya~~~ jg solat, perbuatan baiknya sik nampak baa~~ tp mun diskass sesuatu perkara~~haa sia bok nampak nya sangat2 berilmu~~sik ngeso bhaa~~ :P kira2 pia2 la~~ lelaki jenis tok pun dikategorikan "BAD BOYZ"~~ mun nang BAD boy mena2 sikmok mek~~ :P ktk tek~~haaa ktk nanyak mek~~kmk nanyak balit~~

AmirFX said...

Achika,
Kmk tok batman asanya... Bila kuar jak lampu suluh alu nulong sidaknya molah kek lapis serawak...Haha..

Felicia F. Ramzi said...

sik semestinya lelaki yang perlu selalu keluarkan duit. Prinsip kmk, sama sama susah, sama sama senang. Ada masanya ompuan juak perlu bayar.

AmirFX said...

kepada Felicia,
Nang setuju aku ngan pendapat ya...Hoho.. Win win situation...

Khaisya said...

bg kmk x perlu la kedak ya..mun ktk org laki ikhlas ngan ompuan ya..padah jak terus terang..kak ya jgn mendesak gilak..ompuan sik suka di desak..bab2 belanja mkn ompuan & family ya sekali sekala boleh juak..hiks..ompuan ya pun iboh la ambik kesempatan..mala jak olaki bayar..ompuan ya perlu juak fhm..huhuhu..just my 3 cents

AmirFX said...

kepada Khairul Tasha,
Haha.. U get it right... Nway, org laki tok pemimpin keluarga... Byk tanggungjawab....

Anonymous said...

pix ko ka mir.

AmirFX said...

kepada HanieDewTheDew,
Waaa.. Ko baca gak entry aku yang lama... Terharu.. Ehhh.. Bukan2.. Nie pix kawan aku..

Anonymous said...

ngehngehngeh..ok mintak eskrim walls.

Anonymous said...

ada lagi beberapa entry aku baca tp tak left komen. hehehe..malu. =D

AmirFX said...

kepada HanieDewTheDew,
Haha... Thanks Hanie... No worries.. Hanie baca pun dah kira ok maaa... Most appreciated...