Friday, June 29, 2012

Busy The Bee

Salam.. Its been a while since my last update.. Been busy lately.. I don't know how to write down anymore right now.. My brain are froze.. My cute little finger are numb.. My expression are dull.. Eventually my right hand are now aching due to my restrain of playing badminton.. 

Sorry gegurls and guys.. Right now I need some rest.. Till then now.. Chao.. Salam..


Kacak ooo jaket tok. Asa mok sambar cgek.

Sunday, June 24, 2012

Be Right Back

Salam... Long time no update. Haha.. Maybe it was because hazy day for a long week.. The breathing was heavily and the vision was very poor. Nah! Think it was my laziness to update and the brain are stop thinking.. haha..

Last night I had a great match.. I've won 2 games and loss for 1 game. Hoooray! At last I win.. haha.. This becoming week will be very busy so, no more aggressive match.. Will miss my friend till 2 weeks start right now. Hoho...

Early in the morning Spain seal victory to semi-final Euro 2012.. Well done Spain.. God job for Xabi Alonso.. Fernondo Torres miss the opportunity to score.. Well, the ball is round shape people.. Nobody's will know where it will go.. haha.. Tomorrow morning England will fight against Italy.. Who will win.. The Queen or Ferrari.. We'll see.. haha.. My bet is on Italy if u ask me. 

Alrite then.. I'm ready to get some nap before the game.. Sleep is more important for our body.. Even it takes only 5 minutes to rest.. Chao then.. Salam..



Vrooooooooooooooooommmm!!!! 4 - 1..


Heeeeeeee...


Thursday, June 21, 2012

Sarawakiana Thursday

Salam... Pa kabar takrang ritok tek? AKu bok jak pas balit dari men bedmenten kat dewan tertutup Kampung Malaysia Jaya.. Best juak men d sia.. hihi.. Tapi yang sik bestnya malam tok tek kekalahan berturut-turut.. huhu.. Sangat sedih.. Asa nak mbak lagu Katy Perry jak "I'm Wide Awake".. Cehh.. Sak jak sora kedak katak..

Marek aku ada siarkan gambar untuk wordless wednesday.. Salah satu gambar ya aku tunjukkan gambar tentang pintu.. Berkenaan dengan gambar pintu ya, pintu jamban rumah dah patah setengah.. Jadi aku perlu carik pintu baru untuk ganti pintu yang lamak.. Banyak jenis pintu duhal yang ada di pasaran.. Semuanya sik sama saiz.. Untuk sementara waktu tok pintu ya diubahsuai sedikit dengan menggunakan kayu plywood.. Pagi tadik mandik dengan nutup pintu baru yang diubahsuai nang asa janggal lah.. haha.. Sehingga temu pintu baru aku harus sesuaikan diri lah dengan pintu ya.. :p

Gambar yang terakhir aku paparkan adalah gambar raket.. Macam tau2 jak takrang aku ada raket baru.. Sebenarnya raket ya dalam wishlist aku untuk bulan baru kelak.. Akan aku miliki raket ya kelak.. Harga sik lah mahal ney pun.. Rm99.90 dan aku dapat gik diskaun 20% plus tali ngan grip.. Berbaloi nak?! hihi.. Mudahan juak dengan raket baru ya birdie boleh terbang dengan lebih tinggi dan masuk cun2 kat line padang.. haha.. Jangan mimpi! Rata2 pemain badminton sik bergantung dengan raket 100%.. Raket cuma 5% jak.. Selebihnya adalah bakat dan latihan berterusan bok lah terer kedak Lee Yong Dae ataupun Fu Hai Feng..

Oklah.. Tengah sedih ngan kekalahan tadik.. Jom sama2 layan lagu Katy Perry yang baru.. Nang cantik la Katy Perry.. Mun ada nya sokong aku tadik kompom leh menang.. haha.. Mimpi lagi.. Adios amigo.. Chao..  Muahmuahmuaahhhss.. Sayang awak semua.. Salam...


Thursday, June 14, 2012

Sarawakiana Thursday

Salam.. Pa kabar takrang ritok tek? Harap semuanya baik2 sahaja.. Bok pas balit dari ngeteh di Kampung Boyan sambil cuci2 mata.. hihi.. Cuaca aritok nang panas.. Berpeluh juak ketiak ritok tek.. 

Entri ritok berkenaan dengan gambar Wordless Wednesday yang aku siarkan ari marek.. Sebenarnya gambar ya adalah gambar yang menunjukkan orang2 yang dilabel sebagai stereotaip.. Stereotaip bermaksud tanggapan seseorang terhadap sesuatu benda ataupun manusia lain tetapi kenyataan adalah berlainan..

Manusia kebanyakan suka menilai dari segi penampilan seseorang ataupun benda.. Bila ya berlaku makanya manusia lain yang dianggap berlainan akan disisih ataupun dipinggirkan.. Pada pendapat aku mpun stereotaip ya sik wujud.. Cuma kita tok jak telah dicuci otak dengan penampilan yang berbeda adalah sangat asing bagi kita.. Maka seharusnya kita nektok menilai dari pelbagai sudut yang berbeda.. Baruklah kita nampak apa sebenarnya yang berlaku.. Bukan men entam cemya jak.. Tok pendapat aku jak lah.. Apa2 pun, janganlah kita tok cepat gilak nak menilai seseorang ya dari segi penampilannya.. 

Yajak lah dolok untuk entri Sarawakiana Thursday untuk ritok.. Entri lain gik kelak aku gik mikir.. Balit pas main bedmenten aku mikir gik entri apa.. haha.. Ok lah.. Mok panaskan badan lok kejap.. Dalam kol 8 cemya mok bertepas men bedmenten ngn sidak sama lorong aku sitok.. 2 minggu dah kekalahan dengan sidaknya.. Doa jak untuk aku supaya boleh menang perlawanan malam tok..

Sehingga ketemu lagi.. Salam Nusantara.. Chao.. Muahmuahmuahhss.. Sayang awak semua..


Ujung tahun tok plan mok g Lawas. Antar rombongan. Jeng3..




Untuk Nono dan Azlan. hehe..

Wednesday, June 13, 2012

Tuesday, June 12, 2012

Memori Daun Pisang

Salam.. Hai guys and gegirl! Just wanna share something interesting.. The match was interesting cause the player had to change the used birdie and take a new one on the side of the court by themselves.. They have to bring their own shuttlecocks. Then the shorts.. I think no players today want to use those.. haha..

Rudy Hartono was the best player at that time.. 7th consecutive All England is a very difficult to duplicate. Ok then.. Just enjoy the short video.. Till then now.. Chao. Salam..



Sunday, June 10, 2012

Training Again

Salam.. Tonight will go for another training match wit my friend.. hihi.. How's your day people? Hope all the best for you.. 

Datuk LEe Chong Wei right now are going for training also for Olympic London.. I hope he will win the gold medal for Malaysia.. Orite.. Thats all from me rite now.. Till then.. Chao.. Salam..


Friday, June 8, 2012

Tonight Is The Night We Take Control

Salam.. Long time no update.. haha.. Sorry. For the long lost not updating this blog.. Been busy right now with works.. How's your day? Hope u all having a great time right now.. 

Nothing much to say for this entry just another boring story of my life.. :D

Last Saturday I've been to my best friend wedding.. I'm really shock that my friend will be married to my best friend cousin actually.. Till now.. haha.. Just because few years back then when they both first met it was an awkward moment.. Now their are married.. haha.. When will my turn then? Erkkk.. Maybe this year or next year.. Don't know yet.. Should find a partner first.. Then get married and then live happily ever after.. haha..

Orite.. Enough of wedding story.. My hands and legs are shaking already.. haha.. Tonight will have a match with Lawas boy.. hihi.. What match?! Badminton! hihi.. Till then now.. Chao.. Muahsss.. Sayang awak semua.. Salam.. 



Elmo dah masuk street fighter nektok.



Mun cemtok rupa Sesame Street nang kenak ban terus siarannya.

Wednesday, June 6, 2012

Saturday, June 2, 2012

Another Holiday Story

Salam.. Today is public holiday for all Malaysian right!? hehe. I'm not aware that today is Agong birthday.. Happy birthday Agong! Wish you had a great day and long live in happily and healthily...

Just came back from photo shoot at kampung Santubong.. Very tired. Tomorrow will do some more.. I was so tired already but the experience from it was the best.. Learn how to take some wedding picture's.. hihi.. Ok la.. Need some rest right now.. Till then.. Chao.. Salam..



Tahniah untuk Abang Zulfikar dan Syarmeela! 

Friday, June 1, 2012

Happy Holiday!

Salam.. Happy holiday to all Sarawak people for today! I'm now get ready for attending my best friend wedding.. Till then now.. Chao.. Salam..




p.s. Gayu Guru Gerai Nyamai, Lantang Senang Nguan Menua!