Thursday, June 21, 2012

Sarawakiana Thursday

Salam... Pa kabar takrang ritok tek? AKu bok jak pas balit dari men bedmenten kat dewan tertutup Kampung Malaysia Jaya.. Best juak men d sia.. hihi.. Tapi yang sik bestnya malam tok tek kekalahan berturut-turut.. huhu.. Sangat sedih.. Asa nak mbak lagu Katy Perry jak "I'm Wide Awake".. Cehh.. Sak jak sora kedak katak..

Marek aku ada siarkan gambar untuk wordless wednesday.. Salah satu gambar ya aku tunjukkan gambar tentang pintu.. Berkenaan dengan gambar pintu ya, pintu jamban rumah dah patah setengah.. Jadi aku perlu carik pintu baru untuk ganti pintu yang lamak.. Banyak jenis pintu duhal yang ada di pasaran.. Semuanya sik sama saiz.. Untuk sementara waktu tok pintu ya diubahsuai sedikit dengan menggunakan kayu plywood.. Pagi tadik mandik dengan nutup pintu baru yang diubahsuai nang asa janggal lah.. haha.. Sehingga temu pintu baru aku harus sesuaikan diri lah dengan pintu ya.. :p

Gambar yang terakhir aku paparkan adalah gambar raket.. Macam tau2 jak takrang aku ada raket baru.. Sebenarnya raket ya dalam wishlist aku untuk bulan baru kelak.. Akan aku miliki raket ya kelak.. Harga sik lah mahal ney pun.. Rm99.90 dan aku dapat gik diskaun 20% plus tali ngan grip.. Berbaloi nak?! hihi.. Mudahan juak dengan raket baru ya birdie boleh terbang dengan lebih tinggi dan masuk cun2 kat line padang.. haha.. Jangan mimpi! Rata2 pemain badminton sik bergantung dengan raket 100%.. Raket cuma 5% jak.. Selebihnya adalah bakat dan latihan berterusan bok lah terer kedak Lee Yong Dae ataupun Fu Hai Feng..

Oklah.. Tengah sedih ngan kekalahan tadik.. Jom sama2 layan lagu Katy Perry yang baru.. Nang cantik la Katy Perry.. Mun ada nya sokong aku tadik kompom leh menang.. haha.. Mimpi lagi.. Adios amigo.. Chao..  Muahmuahmuaahhhss.. Sayang awak semua.. Salam...


11 comments:

Abd Razak said...

Salam Mir...

Ooo tedah...tido jak kitak kelelahan kalah yaa..

Gen2Merah said...

hehehehe.. raket saya pun sik mahal.. RM250 je... tapi main macam ayam.. hahahaha.. asik2 kalah je memanjang...

LELAKI INI said...

kamik sik faham sangat kitak madah sarawak..

*pening cuba memahami...

Bui Junaidi said...

GAOKNYA KTK SAMPEY PATAH PINTU..HAHAHA

Yumida said...

pintu mun nok lam pic ya k pintu jamban...bkn trasparent ka mir...alu senang org mok nilit kita ek ek..tp pintu ya nampak kacak..
raket ya...nang berbaloi meli..

mun x gago..ngelik sitok k:
http://umikasum.blogspot.com/2012/06/peneka-tepat-jom-teka.html

cendol said...

haha biase lah..kalah menang adat permainan..btw,best lagu katy perry ni

❤ Si Budak Vanilla ❤ said...

cewah. .pama jek gaya ktk ya. .hehe

::dEyb:: said...

halo halo dr semenanjung...;) nak belajar bahasa sarawak jugak lah...nanti sng faham ape yang di boraknye..hehe

syAzAnA said...

Saya suka lagu ni! Klipe video dia pun besttt!

niesasukasuki said...

yeahh best lagu ya suka kmk =D

Jue said...

phm ku pa rs mandi di bathroom tp pintu bkn original..rs sik secure jak hahaha

kira murah oi raket ya..adik ku beli mahal da..mahal jual hobi tok hihi