Thursday, May 10, 2012

Sarawakiana Thursday 05 / 10

Salam.. Pa kabar takrang ritok tek? Malam tadik aku ngn kawan aku nonton wayang bergerak d Star Cineplex Kuching... Nonton cerita the Avengers.. Nang best la cerita ya.. Dah la cerita best, tiket wayang pun murah juak.. Rm5 jer.. hihi..

Rating dari 10 bintang aku berik 8 la.. Jalan cerita ok.. Efek khas pun best juak.. Berbaloi la dengan rega tiket ya.. P sayangnya ada masa bila tengah sidak polah aksi2 tetiba jak sistem bunyik d panggung ya terganggu.. Mok ada jin kali.. haha.. Apa2 pun duak2 ibu jari aku angkat ke atas.. haha..

Aihhh.. Melelat ke cerita Avengers inda.. Ok.. Nak cerita pasal beger yang aku pamerkan dalam entri Wordless Wednesday marek.. Sapa yang lom tengok entri ya boleh klik SITOK.. Nektok dah banyak kedai beger yang jual polah kedirik pun daging beger.. Dalam bahasa kampung nenek aku "Homemade Burger".. Kat tempat aku ctok nang ada duak igek kedei yang aku tauk ada jual beger homemade.. Cgek stall kat depan bus stop dan cgek gik stall kat depan simpang perupok 4.. Masa operasi sik juak aku hafal.. CUma yang pastinya sidak sik bukak mun ari sabtu dan minggu..

Aku sik tauk la kenak sidak perlu tutup ari Sabtu dan Ahad.. Apa2 pun duak2 kedei ya menyajikan beger homemade yang sedap.. Tapi aku lebih prefer gik kedei yang depan bus stop gitak ctok.. Daging nang tebal seperti dalam gambar ya.. :D Sapa2 yang ingin tauk tempat ya mintak ampun dolok la.. Siktauk aku cemne nak padah kat cney bus stop ya.. Cuba jak takrang carik mana2 bus stop yang ada dalam kawasan Gita ctok.. haha.. Oklah.. Ya jak entri untuk ritok.. Sehingga bertemu gik sekali dalam entri yang berlainan.. Chao.. Muahmuahmuaahh.. Salam...






14 comments:

Reena Sidek said...

nak rindok ati... ari rabu tiket nang murah...

kmk pelum pernah coba... kat bus stop gitak ohh... kelak mun ada masa mok g sia cuba... ;p

mangsibersamajabatanku said...

lamak x nangga wayang!

sine yo AmirFX? bilo madah Gitak tuk...luas. Mun ko madah namo jalan tek dapat spot kat area yo.

hehe..sik ado ngiro brapo igek bus stop d gitak! kat kubah baru yo ado sigek kedai juak daging burger ya nyaman...x ingat apo namonyeh!

Yumida said...

rindok ati pat bejoli nangga wayang...mek sitok gago berangkut mok pindah...tensen

dariagraphy said...

abg ipar mk molah bager homemade juak. semariang, lorong 14. yah promot saya

Abd Razak said...

Salam Mir...

Lamak juak dah sik raun ranto yang kitak madah yaa...mok juak kelak mun ada masa pegi sia..

[sutera kasih] said...

yerrr tiketnya rm5 juak duhal..bwekkkkkk hahaha

kmk tetido indh ngga movie tok ria haha

ch000tz said...

lom tgk lagi..

Ce'gu JAERA said...

saya pun um tengok lg.. salu ja takda kesempatan... huhu

ciK LyndaWawa said...

diat wayang x ngajak!

Ce'gu JAERA said...

salam Sarawakian Friday bro... 9",)

Hanie Dew said...

alaaa...sayangnya sound system tu problem..tp harga tiket tu mmg gila "mahal" RM5 je. ikut harga biasa bole tgk dua citer. skrg ramai dah buat homemade burger.

Coffee Girl said...

aok best ba cerita ya ko... nang action packed abis. esp part hulk gaduh dgn thor. hahaha dan thor gaduh dgn ironman. suk eh...

Unknown said...

KMK G REYA RM10 TIKET..TAPI X HAL..CERITA TOK NANG BEST..ANAK KMK NAK NGEMBAK NANGGA GIK..BELALAK..HAHAHA

Annisa said...

haha.. jiran jiran.. cerita tok lawak la..