Wednesday, October 14, 2009

New Chapter New Life And New Beginning.

Salam. Seperti tajuk d atas, aku dah mengalami menaupose. Eh salah.. Menaupose lambat gik.. Umur seh mudak.. haha.. Tajuk d atas sebenarnya idea k ku nulis apa entry kali tok. Dah lamak juak dah sik nulis apa2 lam blog kesayangan hamba tok. Yohh.. K bahasa ibunda hang tuah inda.. Sekali-sekala.. haha..

Berapa hari yang lepas komputer aku telah mengalami evolusi secara total. Sebelum tok d anggap kuno sebab physical look nang mensea menar rupanya. Tapi nektok teknologi telah merubah segalanya.. Dari window 95 komputer aku telah trenpom ke window 7. mmm.. Boleh padah jakun juak lah aku bila nangga komputer aku tok buleh nampung window 7. Yahh.. Leput ehh.. Kedong tek nak.. haha.. Window 7 yg aku pakei time tuk maseh dalam beta version. Bukan beta seorang raja ataupun rakyat biasa. Beta maksudnya maseh dalam bentuk prototaip. Boleh d upgrade gik ke sistem yg lebih stabil. Muntah ijo lom takrang time tok?! Lom nak?! haha...

Ok. Ya tek pasal komputer. Cukuplah pasal ya jak k?! New life bagiku sekarang adalah ingin memiliki sebuah keta idaman dan sebuah rumah banglo. Uishh.. Dasat juak ehh impian tok.. Mudahan dalam tahun depan o this coming new year semuanya telah ada bagiku. Insyaallah. Semuanya boleh. Bukan apa aku nak cerita pasal tok. Lamak2 tok sedar2 sik sedar benda ya memainkan peranan juak duhal lam idup kita. Mun takrang sik cayak coba polah cgek wish time tok n wish kan benda ya berlaku dalam masa sehari. Time ktk org wish ya hati kenaklah terang dan sekda sedih2. Gerenti benda ya akan berlaku juak. Mungkin certain org ada mengalami kedak aku juak p mungkin ada yang sekda. Apa2 pun be +ve n think +ve. Ya jak sebenarnya mun apa yang d maok kita tok tercapai sik kira cepat atau lambat pasti akan dpt juak. Tok pengalaman aku pun. Last few days aku ada imaginasi pasal nak meli tipon n meli brg komputer. Imaginasi aku time ya berlaku sehari lepas ya. But in different situation. Still the same.

Yalah kuasa ada pada minda kita yg kita sik sedar. Ok. Panjang dah aku ngerepak pasal ya. Closing pasal ya senang jak. Dah aku padah tadik. Just imagine n be +ve what u want n think +vely. Mun sik clear juak pasal ya kelak2 akan ada entry pasal ya. Boh bimbang. Selagi ada plastik kandung, akan ada jua makanan d dalamnya. haha.. Next entry will be continued. hehe.. Tungguuu...

Ok. Pasal new beginning adalah berkenaan dengan apa yang aku polah lamak tok. Mungkin ada yang sik sedar new beginning maksudnya tek apa perubahan yang ingin d polah dalam hidup kita mpun. Bagiku kinek tok menceburi bidang perniagaan yang pelbagai adalah salah satu cara pakei aku nambah income n selain dari ya mencapai impian aku mpun. Ada kedak peserta AF sik? haha.. Nway, setakat tok aku mampu juak nak berbelanja walaupun d tgh bulan biasanya sengkek nauzubillah. Siklah nak meriak tapi ada lah sikit.. haha.. Ya ampun.. Sekpa. Aku yakin juak kebanyakan takrang pun ada molah something k nambah pendapatan nak?! Aku maseh single time tok jadi perbelanjaan adalah amat kurang.

Last part entry kali tok aku just nak madah happy always. Senyum selalu. Ceriakan harimu dengan Nescafe. opss.. Iklan kejap. Apa2 pun yang d polah takrang time tok, kenak lah sentiasa gembira dengan apa2 yang takrang polah. Ada sebabnya kenak kita dapat apa yang kita maok dan kita sik maok. Ok. Setakat ya jak lah kerepakan aku mlm tok. Ada sebarang pertanyaan dan komen sila jak click kat komen box. Thank u for viewing n listening n reading. Panjang ada jak ehh.. Ok. Salam.

13 comments:

f.i.e.z.a said...

nang pjg n3 tok.kedak pakdukun juak berhujah.hehe..
good post by the way =)

Faizal n Fashitah said...

Semua kita ada rezeki masing2. Cuma perlu keja lebih skit, doa mintak pertolongan Allah, then tawakkal n banyak2 bersabar. Insyaallah... ehek.
*Good post by the way (yerRRr..main kupi n pes meses si fieza ya jak ehehehe...)

Ms Tikot said...

Kmk keja di company IT tok eh, baruk jak dgr benda nak nama Win 7. haha terit jak jual brg IT ngan customer, tapi bila bab Win 7 kmk x tauk apa2 & baruk tauk marek. So, cepat2 jk kmk carik info before knk tanyak customer. hahaha.

Khaisya said...

sigek jak pesan kmk..mun dah kaya iboh lupak dirik indah.. :p ingat juak ngan dinner plate,sweet corn, swee kang....aaaaaa

Anonymous said...

Sekpa, Mir. Usei-usei jak carik rejeki. InsyaAllah berjaya kitak mun kitak ngekot kata-kata Ustaz Pezal Pakput ya. Berusaha!

Good post by the way =) <-- niru Fieza & Pezal Pakput.

sushi_me said...

salam...kmk sik pandey la mauk klakar sawak..skit2 jak..

nice entry neway..suke bace..sib bek boleh paham jugak...thanks to kekawan sawak yg mmg ramai jugelaa

Ivy Metaga said...

best kan mun dapat tambah income sampingan....

AmirFX said...

Kepada Fieza Zaza,
Haha.. Ambik berkat.. Polah pjg2 kit.. Nway, thanks..

kepada FnF,
Tuk cuma sebahagian dari pendapat lam buku the secret.. Yerr.. Kantoi.. haha.. Setuju aku ngn rezki masing2 ya.. Nway, thanks..

kepada MsTikots,
Haha... Win 7 tuk maseh baru.. Byk org yg sik tauk... Usei2.. haha..

kepada Kerol Berger,
Aok.. Sik kmk lupak koh.. Kelak ngkah nama ktk lam wish list kmk juak.. haha...

kepada Scha Atil,
Bila nak kaya mun usei2.?! haha.. Guro jak.. Nway, thanks...

Kepada SushiMe,
Haha.. Takper.. Slow2.. Nanti pahamlah... Nway, thanks 4 reading my blog... Salam perkenalan...

AmirFX said...

kepada Ivy,
Haha.. Best... Makin2 mun dpt belanja kawan2 makan angin.. Dpt rami2 pergi.. Best... haha..

Nikolai said...

aku make mac osx leopard snow :P

AmirFX said...

kepada Nikolai,
Ya versi cs ney ya?? haha...

monsterina-boo! said...

usei useii..rezeki di mana mana.. p jangan nunggu rezki gugok dari langitt..sik orang muang duit dari belon..hehehe.

AmirFX said...

kepada Grrkatie,
Sekda ka? Ada nak?! haha.. Insyaallah... Rezki buleh d carik.. Matlamat hidup paling utama..