Thursday, July 19, 2012

Sarawakiana Thursday

Salam.. Pa kabar kamu semua hari ini?! Sihat ke tak sihat? Semoga sihat dan aman sentosa hendaknya.. haha.. Leput aku maca balit ayat ya.. Kedak ayat sang kancil dengan buaya... Ehhh.. Lupak mok intro.. Ritok adalah entry dalam bahasa Sarawak.. :D

Dah masuk ari Khamis.. Sik lamak gik ari Jumaat dan kemungkinan puasa untuk umat Islam akan jatuh pada hari Jumaat ataupun Sabtu... Radio pagi udah bukak iklan Yusuf Taiyoob.. Rumah dah mula dicat baru.. Ujung bulan pasti rami yang pergi shoping untuk baju baru untuk anak2.. Bagi yang tengah bercinta, baju raya mesti mok kaler sama.. haha.. Bagi yang seh single ncarik kasut baru, henfon baru, spek baru dan mungkin carik calon baru.. haha.. Apa2 pun masa bulan puasa jangan lupak juak untuk lebihkan ibadat kepada NYA.. 

Bulan puasa tok aku pun impian cuma nak turunkan sikit jak berat badan.. Semoga tercapailah.. InsyaAllah.. Apa pulak persediaan takrang untuk bulan puasa tok kelak? Asanya cukuplah dolok untuk masa tok.. Mok kemas dan sarapan pagi lok... Ada match bowling ritok.. Jadi ka sik owhhh... hihi.. Harap2 sekda bola boling masuk lane sebelah.. haha.. Ok. Itu sahaja dari saya.. Sehingga ketemu lagi.. Ciao then.. Salam.. 


Anak bulan di ufuk Timur. {site}

5 comments:

Anne Wahid said...

nebes indah rasa nak men bowling tok eh...dah lamak sik main tok...adeh...kekeke

Abd Razak said...

Salam Mir...

Semua dah redi nok posa, lam tok mula rami di masjid. Bazar ramadhan dah bercanopi semuanya

Ardini Humaira said...

waaa dah nampak eyy anak bulan :D

Unknown said...

salam ramadhan (^___^)

Unknown said...

baca entri ktk tok mek..kin terasa dekat bena la posa tok..dh terasa aus geruk tok..hehe

posa tok nya sama ada turun or kin nait berat bdn..haha..kmk kompom la up n up lagik..haha

makseh vote kmk mir..ktk org per-1 vote kmk td...terharu kmk..bercucuran aek mata tok...ambik mop lok...