Saturday, March 7, 2009

Pencarian Cinta

Samekom... Salam sejahtera... Arituk tek aku telah d ajak kawanku g meli induk ikan keli... Nang best lah juak sebab aku sik sangka mun nak molah pembenihan kelik tuk kenak ada induk yang beratnya lebih kurang dalam 2kilo++... Mungkin ada yang tauk tapi bagi aku tuk perkara baru... Memang ikan ya tek nang besar.. Huishhh... Kejut juak lah aku tek bila ikan yang nak d beli ya tek ada lebih kurang palaknya besar mini dvd player sony nak d beli oleh bapak Zura ngnnya ria tek...



Tangga tak urg palaknya. Besar nak!!

Dalam pencarian ya hampir tiga igek tempat yg kmk urg pegi koatan nak carik induk yang berkualitas... Ada kedei yg jual mahal dan ada juak kedei yang sik tauk apa2 hal ikan keli... Tapi arituk memang agak mengepakkan.... Dalam pada ya juak aku teringat ngn pencarian seorang gadis yang ingin sekali aku jumpa... Mungkin agak jengkel juga jika aku nak madah ompuan ya tek seswai bagi aku... Mungkin juaknya dah berpunya.... Ataupun mungkin juak aku tuk perasan sorang dirik.... Better aku berterus terang jak lah...

Pada mlm ya aku ngn kawan aku lepak minum d saddad court malam jumaat ria.... Tetiba hatiku berdetik madah nyuruh aku noleh ke kanan... Tupp tupp... Kelihatan seorang bidadari dari kayangan kah apa nya tuk...?! Hatiku berdetar sekijap... Tangga gik sekali nang sah lah nya tuk seorang perempuan.... Dalam palak aku gik madah nyuruh makei Law Of Attraction... 1....2....3..... Tuppp... Time freeze kejap dan tetiba ompuan ya nuleh juak ke arah aku.... Berjaya juak lo op ataktion aku tek... Haha... Bangga kejap... Kakya hatiku madah mungkinnya nangga kawan aku sebelah kali... eheee... Ada juak -ve side... Sekpa... Aku peratinya gik balit... Siklah perati menar gilak... Kelak d chop stalker sik best juak tapi mlm ya sungguh indah bagiku... Sekpat nak d gambarkan dgn kata2... Ecewahhhh....

Aku nak negur ompuan ya sekpat coz nya gk makan ngn familynya... Ada d aro leh bapaknya kelak.... Mlm ya pakaiannya cukup ringkas.... Berbaju kurung rona purple... Corak baju sik clear gilak... Mun sik silap aku corak bunga halus... Paling clear menar yang aku ingt bapaknya bersomet tapi sik tebal n adiknya time ya tgh minum aek sundrop oren... Hahaa... Ingt dah.... Semua nampak clear... Ada duak tiga org gik ngn Bidadari aku ya is kakaknya n mak nya.... Wahh..! Sigek family..... Ya yang aku ingt.... Lastly mlm ya sebelum aku masuk keta kwn ku smpt juak aku nuleh balit ke arah nya... And ktk org mauk tauk apa terjadi?? Ompuan ya pun sama nuleh ke arah aku juak... WAhhh!!! Tergezut juak lah bilanya nuleh balit mlm ya.... Smp kinek tuk aku masih teringat ngn mukanya... Aku just berharap next time aku pasti akan bertemu ngn Bidadari aku ya balit... Yerrr.. Alu melekat nama bidadari.... Sekpa... Aku akan tyk namanya dan pastinya akan aku bisikkan ayat2 cinta kepadanya setiap hari dan setiap masa ketika berkawan dan pastikan aku akan dapatkannya sebagai teman hidupku ini... Love is in the air my frennnzz.... Aku dah jatuh cinta....


Hadiah untukmu Bidadariku.


Alu keluar lagu peterpan... Menunggumu... Haha.... Mlm tuk aku ada jiwang kit.... Sik tauk juak pahal... Pahal owhhh??!! Mungkin secara kebetulan juak bertemu ngn ompuan yang mcm ya... Neytauk jodoh ngn urg lain... Sapa tauk nak??!! Wish me luck my frennzz.... Haha... Awal cerita madah ikan keli pandey melelat ke hal ompuan inda.... Mmmm... Time will come... My love also can come anytime.... hahaa... Betul nak ka nak d padah ya... Entam jak lah... Ok lah... Ya jak nak d susey aku ngn ktk urg mlm tuk... Asa nak kemeh dah... Byk gilak minum aek tdk... Calos... Salam...

19 comments:

Anonymous said...

yerrRR Am~~ peeewwwiiittt~~~ (^_^)v semoga ktk pat nemu bidadari ktk ya agik tykkan "what is ur name my princess~~ " wahhh~~ ehehe gud lux~~ ganbatee nee^^ :P

f.i.e.z.a said...

pikey cita ikan kelik duhal ada cita best ujong2.hehhe
kmk penah juak gya.diat sama diat,kakya feeling alu2 pasya mek alu la sik penah temu agik ngannya ko.huhu.jaik ati ngan kdirik.

Ms Tikot said...

Hehehe... good luck to u. Ni tauk suatu hari klk, ktk berjumpa ngannya gik...

Anonymous said...

Hello friend that was amazing i am ramya from india.I found your name in my Friends Blog roll.I found your Blog is intresting so what i have done is that i have added u in my Blog Friends list.So i think u can also add me in your blog list and share your experience with me.Ok friend see u in next post.Bye. http://cultureinindia.wordpress.com/

ღ❤❣::A.J.M::❣❤ღ said...

yordehhhhh... gud luck dlm pencarian cinta... semoga d temukan dgn jodoh yg tlah di tentukan oelh Nya... insya allah...

uSu iJamm said...

Time tak 2 saling menoleh ya, ada sik kuar lagu industan?

Faizal n Fashitah said...

Haaaa..ku tauk!!
Mesti Zatil di tanggar ko malam ya nak? Jeng-jeng-jeng!.. lak ku madah ngan Zatil ah ehek..
Zatil!!! AmirFX suk ngan kitak aihh!! lak nya merik kitak prejen keta rempes!! XD

Felicia F. Ramzi said...

pergh, mcm tok duhal mun laki jatoh senta ho..nangga kat saddad jak dah cukup k mendecidekan ya adalah bidadari ktk..alu bisik ayat2 cinta..mabuhai..

*masa kmk belom bergerek dolok, ada ndakkah org ndiat kmk mcm ya? :( ahaha...bagaiiiii

erolnukman said...

perhhh...dpt ku magine camney rasa ko time ya..semalam2 lalalalala!! bnr ndak?hahahaha...

AmirFX said...

kepada Achika,
Ganbate!! Maksih2..

kepada Fieza,
Boh jaik ati... Mungkin kita tuk sama gk dlm pencarian... Sama ada ikan kelik o chenta..

kepada MsTikot,
Mudahan juak lah.. Thanks...

kepada Ramya,
Ada mek engkah link ktk lam blog kmk..yerr paham nak ka...

kepada Embun,
Amin... Pencarian kmk maseh belum berakhir gik...

kepada Ijam,
Time ya sidak Saddad cerita Misteri Nusantara.. Part paling ngutik bila bapaknya nuleh... hahaa... Beliang nyawa...

kepada Audio,
Pa benda keta rempes ya bro Audio??

kepada Felicia,
Lebih ngn ompuan juak asa kmk lah... Asanya ompuan tuk lebih bunga2 gk hatinya... Mun urg laki tuk men pendam2 jak perasaan cemya... Kmk mlm ya minum 100plus ya nyoh kmk mabuk cinta kali... hehe..

kepada Erol,
Hehe... Sekda pa2 yg berlaku ehh...

*wink wink* said...

aie eyh..love is in d air!best eh bg amir..mesti tgh angau tok..mbak ilek aie..mun da jodoh lak ktk akan jumpa juak ngan bidadari ya.. =)

n i e z a said...

mun nya nangga kitak balit, nang ada something la ya. kuch kuch hota hai bah. hehe..

kmk penah juak gia dolok, kenal sumone tym kmk pegi PAC utk PTD in may. first time diat kmk dah suka, klaka2 ada tp gia2 jakla. x nanyak nama pun. (dh kmk mpuan, supanla kmk nak nanyak dolok nak? huhu..)
kmk just ingat nya as no:20 (coz mek org ditunggah k no jak) n after 3 days, pas PAC ya abis, we went our separate ways.

kmk nang tiap ari arap akan temu nya balit pasya & guess what, sebulan lekak ya kmk temu nya lam flite from KL-KCH. of all places. and kmk pun x lepaskan peluang, tanyak nama & apa2 yg patut. yg frust nya, nya dah ada sumone. but at least i have closure nak?

so all the best in finding ur Bidadari. if it's meant to be, it's meant to be. never stop believing.. ;)

AmirFX said...

kepada Ida,
Angau ya sik gilak lah.... Ada kenak cop gila kelak susah juak.... P ya lah tek... Mun dah jodoh kelak sik ke siney juak... hehee....

kepada Nieza,
Makseh Za... Kmk pun harap akan bertemu balit.... Kenangan mlm ya masih gik lam ingatan kmk... Sekpat lupak mek ngn somet tebal bapaknya, adiknya order aek sundrop oren dan yang paling penting mlm ya Bidadari kmk ya makei baju warna papel n she got the sweetest smile... Senyum sorang dirik mek ehhh... haha... I will not stop believing... Tq again....

blabla said...

ewah2.. jiwang nya entry tok..
hahaha..
u ok kah?
hahaha.. patut ktk mintak jak nomo tepon..
nakka dah itok? huhuh..

AmirFX said...

kepada Ave,
Haha... Sik sempat nak mintak mlm ya... Lagikpun parentnya ada juak mlm ya... Lalu itok agik ehh.... hahaa....

dukunlintahplk said...

tuleh-senuleh ya namanya chemistry.. huhu.. sedih indah ku ngenang dirik ku wahaha.. sedih tapi wahaha??.. giloss ek.

peluang sik datang berkali-kali.. ada ndak kah chan betemu agik.. mesti kau pastok selalu lepak di sadad nunggu bidadari ya tek.. lain kali 'ngap' terus.. ngap ya berik no tepon kah.. berik email kah.. berik add blog pun boleh hehe..

Khaisya said...

syuk lah ktk time ya owh..kmk penah juak gia eh..kmk jumpa sorg ya 2 kali berturut2..sorg nangga sorg jak kmk 2..yerrr..alu teringat indah

Shitsurei Shimashita said...

wah! bagus ko skrg d kemajuan tuk berniaga. teruskan usaha k, skrg yg penting mo cari pembeli ja..
kalo sdiri leh jd pengedar best wo!

AmirFX said...

kepada DukunLintah,
Yalah hoh... Mun dah bertemu gik sekali kelak aku akan pastikan berik add ngn diriknya... Makseh bro...

kepada Khairul,
Sian hoh... Mun ada part cemya mok d elak sbnrnya sebab tyme ya lom ready apa2 gik... Next time temu gik pasti polah kejutan ngnnya.... ehekk...

kepada Naga,
Hari tu dh ada buyer tapi skrg anak ikan keli pun masih belum muncul dari kolam tu..