Saturday, February 21, 2009

Pagi Sabtu Yang Ceria

Tag tuk djawab pada pagi yang ceria coz aku cuti ritok jadi ada byk masa nak jawab tag n maca blog.. hehee..

Sila berikan kegunaan lain yang digunakan oleh anda kepada barang-barang yang dinyatakan di bawah...(maksudnya bukan kegunaan sebenar barang tu tapi kegunaan tambahan yang anda buat la dengan barang tu, kira diaplikasikan oleh anda... konon kreatif la tu!)


1) Anak Kunci
kegunaan asal - untuk kunci pintu, laci dan apa2 yg berkunci

kegunaan sampingan difikir - k bukak hati...(jiwang da jak)

2) Penutup Pen
kegunaan asal - tutup pen, x nak kasi dakwat kering
kegunaan sampingan difikir - koleksi musim hujan

3) Botol Mineral

kegunaan asal - tempat simpan air

kegunaan sampingan difikir - Potong duak pasya engkah jak pen, tudung pen, rubber, minyak angin dan benda yang boleh d pikir pat ngkah lam ya..

4) Paper lama
kegunaan asal - leh digunakan utk buat draft paper
kegunaan sampingan difikir - belon kertas

5) Seluar 'D' lama

kegunaan asal - pakai kat dalam bukan di luar

kegunaan sampingan difikir - K lap tosikal o keta pas cuci

6) Lesung batu
kegunaan asal - menumbuk belacan, dsb

kegunaan sampingan difikir - K molah lesung pipit

7) Langsir

kegunaan asal - perhiasan umah/keceriaan umah

kegunaan sampinga
n difikir - Lap ingus (time kecik2 lok marek)

8) Komputer opis
kegunaan asal - buat keja rasmi
kegunaan sampingan difikir - K sumpah mun lombot gilak nak load cerita o lagu.. huhu...


9
) Duit syiling

kegunaan asal - nak lengkapkan duit kertas

kegunaan sampingan difikir - Lukis bulatan mun sekda jangka lukis

10) Laman Blog
kegunaan asal - menulis dan mencari sahabat lama dan baru. tukar2 pendapat kegunaan sampingan difikirkan - carik gerek (kenj ada jak) haha..



ORANG NOK JADI MANGSA SETERUS NYA IALAH : -

1) Emma

http://emmajohar.blogspot.com/ (Ah Moi Miri)



2) LadyKiki

http://ladykiki9.blogspot.com/ (Gadis Kiki)



3) Ukee Hyper

http://akuindividumerdeka.blogspot.com/ (I Love Kuching)



4) Aniza

http://anizacweet.blogspot.com/ (blogger dr Sri Aman)



5) Anis

http://blissfulaniz.blogspot.com/ (budak Cyberjaya)



6) Achika Mika
http://nzumie.blogspot.com/(Achika Mika budak cute.. theheee..)


Cukup lah hoh.... Ya jak lah asanya... Mun asa nak ngetag agik seyla jak... Time tuk sekda entry baru.. Jawab tag jak cukup lah hoh.... sekian... Salam....

17 comments:

Su iJamm said...

Sik ku mok numpang keta ko kelak, sebab ku dah tauk apa benda pakei ko ngelap. Nyentoh pun ku sik maok.. hehehe

SyFazidawaty said...

huu..kmk pun da juak knk tag tok..mun ktk dah free glak ya tolong jawab tag mek ya leh x?hahahah!

Khairul Antasha said...

syuk jak main2 tag tok owh..hehehe..

AmirFX said...

kepada Ijammss,
Boh cemya bro.. Kelak aku ganti ngn sloa dalam gk baru jak... hahaa....

kepada Zida,
Boleh mek molah mun ada d berik pengeras... hehe...

kepada Antasha,
Syukk ehh... Tok mesti ktk start main tag tok nak??!!

Ken Cornellius said...

alu menjadi tagging word aku tek.. "kegunaan yang difikir"..hehehehe.. morning bro!

e.r.m.i.e z.e.n.t.i.e said...

ha5x.. makceh bro AmirFX...

ayat kau ya ka ken??? patut la tang kacak ajak bunyi ayat kau ya! he5x...

AcHiKa said...

aaaa kamik kenak tag am eh~~ aaa orite~~ lak aaa~~mun tenet bodban tok sik atang period~~ lak mek molah tag ktk aa~~ ehek~~ :P

Ukee said...

adoh, jawab lah cerita ku tok, p esok ku nyawab nya, dah nak tido tok, keke~

dukunlintah plk said...

kegunaan asal - pakai kat dalam bukan di luar
kegunaan sampingan difikir - K lap tosikal o keta pas cuci..

reduce, reuse, recycle.. save our planet heh!!

emmajohar said...

am....ada muka aku juak...haahahah

emmajohar said...

hahaha...aku sik paham main tag tag tag tok ehhh...ko explen ngan aku lah am...aku maok try polah juak la....macam best jak upa bah....

Felicia F. Ramzi said...

hahaha, loa d k ngelap..lesung batu k lesung pipit..hahha tedah kmk, selama tok makey lesung batu la kmk tok molah lesung pipit mek owh..hahaha

AmirFX said...

kepada Ken,
Morning... Nang kacak juak word ya. Thanks for dropping by..

kepada Ermiezentie,
Hehe... Sama2. Sik susah ba molah tag tuk....

kepada Achika Mika,
Aihhh... Kenak nunggah mek k nama ya?? Tunggah mek Amir jak k?!!

kepada Ukee,
No problemas bro..

kepada DukumLintah,
Haha... Sekda idea sbnrnya time ya...

kepada Emma,
Haha... Nang lah ada muka kau... Ko cut n paste jak benda ya n then ko ubah jawapannya jak...

kepada Felicia,
Haha... Menar sik???!!

aya_snooter said...

kmk gik jeles...kitak ada banyak hengpong! ehekkk!

AmirFX said...

kepada Aya,
Boh jeles.. Meh datang kuching mek berik cgek yang colourful pun... hehe...

Kelebar Malam said...

leh tahan jawapan ya..

AmirFX said...

kepada Kelebar Malam,
Time palak gik best ney ndak... hehee..