Monday, February 2, 2009

Achika Mika gadis Ayu....

Adohhh.... Ritok tek ujan lebat pagi ari.... Lemah aku nak turun keja.... Asa nak tutup jak badan ku dengan comferter yang lembut itewww.... Pa2 pun ritok aku tdo juak d tempat keja.... Sekda g ngular.... Opppsss..... Mun bos aku ada maca blog tok aku nak madah nang boring gilak aku d sia... Mun dpt berik aku keja outstation ke Sabah ka, Semenanjung nun ka... Sik la aku boring gilak.... hahaaa... Mun jak dpt cemya.... Sorilah bossss!!! Mun mena bos aku ada maca blog tok aku just nak madah ritok entry aku cuma nak jawap tag dari cik achika mika yang kiut lagi ayu itewww.... Bawah tok jawapan tag ya... Sela jak macanya... Sekda bayaran....


1. ktk urg sarawak kah?
aok kohhh....


2.apa jenis bahasa Sarawak nak pndey diklaka ktk?

ada sigek jak.... cuba tekak...

3. rasa2 ktk di Sarawak ada brapa bnyk kaum?

Banyak gilak... nama gik kita tinggal d malaysia yang penuh ngan berbilang kaum

4. apa makanan di sarawak nak paling ktk suka?

laksa sarawak, mee kolok n ayam pansuh...

5. pnah makan manok pansoh sik?
penah lahhh.... (emo kejap)

6. pnah makan linut x?
penah... d makan ngn belacan n budu...wasehhhh.... kecor aek lior...

7. pnah makan ulat mulong x?

sik penah walaupun secubit.... (nang ada..)


8. pnah ngabang di rumah panjang x?
bila tiba masanya....

9. bhagian ney gik ktk lum sampey kat sarawak tok?

banyak juak ehhh... sik boh padah k?! kelak sama2 kita explore sarawak..

10. mun dberik plihan..di kawasan ni ktk mok diam kat sarawak tok?

mungkin nak tinggal d utan jak.... p semua keperluan lengkap spt broadband, umah banglo, heli pad dan sebagainya....


11. pada pndapat ktk..pa klebihan di Sarawak bbanding semenanjung?

A place like no others (setuju ngn Achika)

12. ktk rasa pa kkurangan sarawak tok brbanding semenanjung?

byk gilak.... mun d padah kelak d chop ahli politik...

13. apa perkara yg sinonim ngan Sarawak pabila ktk nyebut benda/somthing ya alu tringat ngan sarawak tok?
laksa sarawak..

14. apa komen ktk tntg org nak tagged ktk ya?

about achika ~~ achika kiut gk dari mudin adik ku...lom penah jumpa...lak mun da rezki lak kita jumpa ho achika ho... hohohohooooo......



Ok.. Aku dah jawap tag dari Achika so, org yang akan aku tag ada 5 org... Sapa2 yang berkenaan sela jawap k??!! Mun sik jawap pun sekhal janji ada mencoba...





http://emmajohar.blogspot.com/




http://nkarina.blogspot.com/





http://akumiaksarawak.blogspot.com/




http://psycosidealogika.blogspot.com/




http://pearlramzey.blogspot.com/




10 comments:

Khairul Onggon said...

ekekekeke... kenak juak tek pok...

AmirFX said...

kepada Onggon,
Haha... Cam men polis sentri jak... Soklan tok nang best juak...

Anonymous said...

HOYEAH!~ ktk jawab tagged kmk :P

mytravellicious said...

nyaman ka linut... pa kmk makan sekda rasa papa ooo.. makan ngan kicap.. rasa telor penyuk jak...

AmirFX said...

kepada Achika kiut,
Makseh.... Kmk sekda pa2 juak nak d polah.... Layannnnnnn..... Zasssss.....

kepada Fadli,
Xtauk juak.... Lidah sorang2 lain hohh...?!

Felicia F. Ramzi said...

udah mek polah tok dolok koh..perllu sik kmk polah agik? or kelak kmk letak link jak lah ho..:)

AmirFX said...

kepada Felicia,
Boh la mun dah molah... Sob2....

Anonymous said...

am, kmk nak penah mam ulat mulong.. tapi dengan sik tersengaja nya lah..ulat ya di goreng dengan tepong ranggup (ala-ala popcron kepsi)..nyaman...dah makan duak tiga egek tek, bok kawan ku madah ya ulat mulong deep fried...DAMN..............

Felicia F. Ramzi said...

aie, boh nangis indah..
erm lak mek spon makan aa?
hehe

AmirFX said...

kepada Emma,
Sekpa sekali-sekala merasa... Untung juak kau d polah dip fried... Aku nak nemu gik ngeliat ngeliut gelik jak sa nyawa...

kepada Felicia,
Sekda sedih ehhh... Mok mintak belanja makan mee laksa d kedei simpang Parkit sia.... Hehee... Ah moi sia santek mek tengok.... heheheee....