Showing posts with label Kajang. Show all posts
Showing posts with label Kajang. Show all posts

Monday, January 24, 2011

Di Kuching Dah...

Salam.. Hoho.. Kepak asa nyawa ehh.. Bok jak lepas rehat sehari tok tek.. Malam tadik lepas balit dari Kuala Lumpur terus mandik n merepuk dirik atas tilam.. Nang exhausting gila.. First flight malam minggu ya tek ada lambat nak nunggu belon.. Kali sidak polah double check sak sekda pa2 berlaku time flight.. First time pakei belon Firefly.. 

Time landing ada bumpy sikit jak lah... Dah sampei kat KLIA terus lepak dalam ya.. Pukul 7 pagi berangkat ke Putrajaya.. Temu ngan kawan.. Mintak tolongnya hantar ke tempat kursus pagi ya... Aku dapat tauk nektok perlu adanya GPS dalam keta... Bukan apa, senang nak carik jalan n tempat.. Sik perlu gik pakei kompas biasa kedak orang zaman dolok marek... Sik pun pakei bulan dan bintang. haha.. Nang convenient lah.. Aku suggest gilak2 sapa yang nak g jalan2 di KL perlu ada benda tok... 




Fireflyz..


Air Asia..



Nway, banyak benda baru yang dibelajar dari kursus ya.. Rindok jak ati nangga sidak2 yang berjaya dalam bidang pertanian tok.. Kursus ya nang bestlah.. Sapa2 yang mok nak ekot kursus ya dan berminat lam bidang fertigasi boleh pergi kursus ya.. Fee untuk kursus ya berbaloi lah.. Untuk dapatkan ilmu kenak bayarlah nak.. Bok ilmu ya berhasil kelak.. 

Balit dari kursus ya, aku try pakei komuter pergi ke KL Sentral.. Sik pernah cerik pakei komuter dari Serdang tek.. So, aku ngan kawanku gi lah nait komuter dari Serdang ke KL Sentral.. Fuhhh.. Nang full op ikan sardin.. Termasuk aku ngan kawanku tek lah..  Ikan sardin dari Sarawak... haha.. Dalam komuter ya tek adalah adegan yang nyuruh aku rasa hepi lam hati.. Adalah ompuan chubby ya tek madah ngan gereknya.. "Pegang tangan kmk..." Ingat apahalnya madah cemya.. Duhal tek nyuruh gereknya sak sik terlepas darinya.. Cair kejap aku tek.. haha.. Sweet moment walaupun lam keadaan yang bersesak lam komuter ya.. Dahla aircond kurang sejuk.. Tambah gik penumpang yang banyak gila kedak ya.. Cubalah sidaknya polah komuter tok bagus gik.. Tambah bilangan ketapi ya ka, ataupun tukar ketapi yang lebih bagus gik ka.. Cemnelah sidak tok nak molah bisness.. Kelak madah membazir mun makei keta.. Neyndak orang sik nak makei keta, mun makei perkhidmatan awam kedak ya nang amat menyedihkan sapalah sanggup.. Ngerepak inda kejap.. haha..




Route untuk komuter. 


Nasib juak sik cemtok time pakei komuter.



Dah sampei KL Sentral, terus beli tiket ERL transit ke LCCT.. Aku balit ya pakei flight Air Asia.. Nang ramilah orang balit kuching time ya pakei Air ASia.. Sia sinek jak sidak jakuk sarawak.. haha.. Seperti rakyat sarawak yang lain, mesti sik sah mun sik meli roti Gardenia.. Ada juak aku nangga komen entry sebelum tok mesan roti Boi inda... haha.. Mana2 juak yang pesan cekelet inda ya harap aku kelak kita pergi sama shopping d KL.. Blogger dari Sarawak n Sabah jak lah... Boleh polah gathering kat sinun... Lastly, pemergian aku ke KL sehari lepas nang banyak benda baru ditauk.. Experience yang marbeles dan sik lupak juak ngan ilmu baru.. Nang enjoylah keseluruhannya.. Oklah.. Panjang juak entry aku tok ooo.. Mesti kitak orang angol nak macanya.. haha.. Untuk entry tok aku nak rehat lok kejap lam 2 hari.. Sik lamak.. Kejap jak.. Dahya aku polah entry baru gik.. That's all for now.. Sayang awak semua.. Muahmuahmuahhhsss... Sayang onyeng juak.. Muahhhsss.. kiss kat pipi chubby ya... Salam...



Bayangkan lam komuter yang penuh sesak.. haha..